Korektę wniosku o pomoc w ramach COVID wyślesz do ZUS e-mailem

Iwona Maczalska

Przedsiębiorcy, którzy wysłali do ZUS niekompletny bądź błędnie wypełniony wniosek, powinni go jak najszybciej skorygować. W niektórych przypadkach możliwe będzie dokonanie korekty w drodze e-mail. Sprawdź, jak zrobić to najszybciej.

» Złożyłeś wniosek o świadczenie postojowe na starym druku? Sprawdź, czy musisz złożyć go ponownie

Przedsiębiorcy będący w ciężkiej sytuacji finansowej, w ramach Tarczy Antykryzysowej mogą zawnioskować o udzielenie świadczeń pomocowych. Wśród nich jest czasowe zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS, czy też uzyskanie świadczenia postojowego. Aby je uzyskać konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku. Co robić w sytuacji, gdy złożony wniosek okazał się niekompletny, bądź błędnie wypełniony?

» Decyzje w sprawie zwolnienia z ZUS wydawane za każdy miesiąc osobno

Korektę wniosku wyślesz do ZUS w drodze e-mail

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wychodząc naprzeciw firmom umożliwia złożenie korekty wniosku w drodze e-mail, bez konieczności odbywania bezpośredniej wizyty w oddziale ZUS. Niestety nie każdy przedsiębiorca skorzysta z tej możliwości. Jak można się dowiedzieć z biuletynu ,,ZUS dla biznesu” wydawanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych ,, Jeśli nie wypełniłeś we wniosku wszystkich pól albo któreś pole wypełniłeś błędnie, zwykle poprosimy Cię, abyś uzupełnił pola albo przesłał korektę e-mailem”. Jak twierdzi ZUS – wiadomość e-mail powinna wyglądać następująco:

  1. Tytuł wiadomości e-mail powinien zawierać następujące dane: (typ wniosku, datę złożenia wniosku oraz NIP płatnika),
  2. W treści należy szczegółowo opisać, jaki punkt wniosku płatnik chce skorygować. Można zrobić to w następujący sposób: ,,Proszę o korektę mojego wniosku złożonego 15 kwietnia 2020 r. – proszę zaznaczyć w bloku II, którego wcześniej nie wypełniłem, pozostałeformy opodatkowania”[cyt. Biuletyn ,,ZUS dla biznesu str. 4],
  3. W załączniku maila należy dołączyć skan lub zdjęcie podpisanego przez płatnika oświadczenia, w którym wskazuje, jakie pola wniosku chce skorygować.

» Zwolnienie ze składek - jak długo poczekasz na decyzję z ZUS

Nowy wniosek do ZUS - kiedy korekta w drodze e-mail nie będzie możliwa

Nie wszyscy płatnicy będą mogli skorzystać z możliwości dokonania korekty za pośrednictwem skrzynki e-mail. Złożenie nowego wniosku będzie konieczne m.in. w przypadku, gdy poprzedni wniosek został złożony bez podpisu płatnika. Bez złożenia nowego wniosku nie obędzie się również w sytuacji, gdy płatnik we wcześniejszym wniosku o świadczenie postojowe bądź kontynuację świadczenia postojowego, zapomniał wskazać swój rachunek bankowy, bądź też podał rachunek bankowy z błędem. W takiej sytuacji płatnik zobowiązany jest złożyć nowy wniosek w jednej z trzech dostępnych form:

  1. Za pośrednictwem platformy usług elektronicznych PUE,
  2. W wersji papierowej za pośrednictwem poczty,
  3. W drodze osobistej wizyty w dowolnym oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Wniosek o kontynuację świadczenia postojowego na druku RSP-D? To błąd! Konieczny nowy wniosek

Przypominamy, że przedsiębiorcy chcący ubiegać się o kontynuację świadczenia postojowego zobowiązani są do ponownego złożenia wniosku. ZUS w tym celu przygotował specjalnie do tego służący druk RSP-DK. Złożenie wniosku RSP-D w celu ubiegania się o kontynuację świadczenia postojowego jest błędem. W tym przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do ponownego złożenia wniosku RSP-DK. Niestety nie ma w tym przypadku możliwości wysłania korekty wniosku w drodze e-mail. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule ,,O kontynuację świadczenia postojowego nie zawnioskujesz na druku RSP-D".

/ na podstawie biuletynu ,,ZUS dla biznesu”, ZUS.pl

Koronawirus w PolsceZUS