Umowa o pracę - Pracownicy i ZUS

Umowa o pracę a ZUS

ZUS a praca: W związku z zawarciem umowy o pracę płatnik składek (pracodawca) ma obowiązek dokonać zgłoszenia osoby zatrudnionej. Ma również obowiązek obliczać, potrącać z dochodów ubezpieczonych, rozliczać oraz opłacać należne składki za każdy miesiąc kalendarzowy.

Regulamin pracy

Regulamin pracy jest aktem wewnątrzzakładowym. Zgodnie z art. 104§1 ustala on organizację i porządek w miejscu pracy, a także prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników wynikające ze stosunku pracy. Treść regulaminu pracy można podzielić na ...

Szkolenie bhp

Pracodawca, który zamierza zatrudniać pracowników ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia działalności powiadomić na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

Akta osobowe - Umowa o pracę

Akta osobowe: Każdy pracodawca, który zatrudnia pracownika jest zobowiązany do prowadzenia kompletnej dokumentacji osobowej pracownika. Jest to obowiązek konieczny do przestrzegania nawet wówczas, gdy pracodawca zatrudnia tylko jednego pracownika.

Badania lekarskie przy umowie o pracę

Badania lekarskie: Jednym z obowiązków każdego pracodawcy jest dbałość o życie i zdrowie pracowników. Obowiązek ten wynika z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, które muszą być bezwzględnie przestrzegane przez obydwie strony stosunku pracy w zakładzie pracy.

Rekrutacja - Umowa o pracę

Rekrutacja jest procesem poprzedzającym nawiązanie stosunku pracy, którego głównym celem jest zebranie jak największej liczby kandydatów, a następnie w drodze selekcji wybranie kandydata najbardziej odpowiedniego na dane stanowisko.

Formularz ZUS RMUA

ZUS RMUA jest formularzem, który może przekazać płatnik składek podatnikowi, w celu weryfikacji danych w nim zawartych. Druk ten jest szczególnie ważny dla pracownika. Stanowi on bowiem poświadczenie, że płatnik odprowadza właściwe składki i tym samym jest ubezpieczony oraz ma prawo do świadczeń zdrowotnych w ramach powszechnej służby zdrowia.

Świadectwo pracy

Świadectwo pracy jest dokumentem, który otrzymuje pracownik w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Podlega wydaniu do rąk pracownika. Świadectwo powinno być wystawione i wręczone pracownikowi w ostatnim dniu jego pracy ...