Umowa o pracę - Pracownicy i ZUS

Umowa o pracę a ZUS

ZUS a praca: W związku z zawarciem umowy o pracę płatnik składek (pracodawca) ma obowiązek dokonać zgłoszenia osoby zatrudnionej. Ma również obowiązek obliczać, potrącać z dochodów ubezpieczonych, rozliczać oraz opłacać należne składki za każdy miesiąc kalendarzowy.

Regulamin pracy

Regulamin pracy jest aktem wewnątrzzakładowym. Zgodnie z art. 104§1 ustala on organizację i porządek w miejscu pracy, a także prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników wynikające ze stosunku pracy. Treść regulaminu pracy można podzielić na ...

Szkolenie bhp

Pracodawca, który zamierza zatrudniać pracowników ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia działalności powiadomić na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

Badania lekarskie przy umowie o pracę

Badania lekarskie: Jednym z obowiązków każdego pracodawcy jest dbałość o życie i zdrowie pracowników. Obowiązek ten wynika z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, które muszą być bezwzględnie przestrzegane przez obydwie strony stosunku pracy w zakładzie pracy.

Akta osobowe - Umowa o pracę

Akta osobowe: Każdy pracodawca, który zatrudnia pracownika jest zobowiązany do prowadzenia kompletnej dokumentacji osobowej pracownika. Jest to obowiązek konieczny do przestrzegania nawet wówczas, gdy pracodawca zatrudnia tylko jednego pracownika.

Rekrutacja - Umowa o pracę

Rekrutacja jest procesem poprzedzającym nawiązanie stosunku pracy, którego głównym celem jest zebranie jak największej liczby kandydatów, a następnie w drodze selekcji wybranie kandydata najbardziej odpowiedniego na dane stanowisko.

Formularz ZUS RMUA

ZUS RMUA jest formularzem, który może przekazać płatnik składek podatnikowi, w celu weryfikacji danych w nim zawartych. Druk ten jest szczególnie ważny dla pracownika. Stanowi on bowiem poświadczenie, że płatnik odprowadza właściwe składki i tym samym jest ubezpieczony oraz ma prawo do świadczeń zdrowotnych w ramach powszechnej służby zdrowia.

Świadectwo pracy

Świadectwo pracy jest dokumentem, który otrzymuje pracownik w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Podlega wydaniu do rąk pracownika. Świadectwo powinno być wystawione i wręczone pracownikowi w ostatnim dniu jego pracy ...