Czy biura rachunkowe chcą przywrócenia licencji zawodu księgowego? [badanie OSCBR]
![Czy biura rachunkowe chcą przywrócenia licencji zawodu księgowego? [badanie OSCBR]](https://static.pit.pl/filtered/8b/306827,560896,z_285_150.jpg)
Jeśli jesteś płatnikiem składek i masz swoje konto na PUE ZUS, możesz samodzielnie utworzyć elektroniczny dokument z danymi z ZUS i przekazać takie potwierdzenie instytucji, która tego oczekuje (na przykład bankowi).
Aby utworzyć dokument z danymi musisz:
Jeśli w oknie wyboru danych zaznaczyłeś na przykład, że chcesz utworzyć potwierdzenie, że jesteś płatnikiem składek pobieranych przez ZUS, Twoje potwierdzenie będzie wyglądać tak:
Potwierdzenie możesz zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail (wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone). Możesz je też wydrukować.
Dokument, który utworzysz będzie opatrzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS. Jest to dowód, że dokument został utworzony w systemie informatycznym ZUS.
Ważność pieczęci sprawdzisz klikając w jej ikonę:
We właściwościach pieczęci sprawdzisz szczegóły kwalifikowanego certyfikatu pieczęci, w tym: wydawcę certyfikatu, okres ważności certyfikatu oraz potwierdzenie, że został wydany dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Podczas sprawdzania pieczęci dowiesz się także czy dokument opatrzony nią nie został zmieniony.
Dodatkowo pracownik instytucji, której przekażesz dokument, może sprawdzić jego autentyczność w udostępnionej przez nas wyszukiwarce.
Każde potwierdzenie zawiera dane, które pozwalają na jego jednoznaczną identyfikację:
Aby potwierdzić autentyczność wystawionego potwierdzenia trzeba podać te dane. Po wyszukaniu potwierdzenia, można wyświetlić jego zawartość.
Zaloguj się do portalu PUE ZUS i sprawdź nową funkcję.
Źródło: ZUS