Dwa zwroty podatku z PIT 2023. Czy to pomyłka US?

Nazwa towaru lub usługi na paragonie musi w sposób niebudzący wątpliwości określać przedmiot sprzedaży - rodzaj sprzedanego towaru lub usługi. Dzięki temu kupujący może kontrolować swoje zakupy.
Nie powinieneś stosować ogólnych nazw np. owoce, warzywa, ale dokładniejsze określenia, czyli np. pomidory, jabłka (w grupie warzywa/owoce), chleb, bułka (w grupie pieczywo), ser żółty, mleko (w grupie nabiał), piwo, wino, wódka (w grupie napoje alkoholowe). Oznaczając nazwę towaru lub usługi nie musisz wskazywać cech szczególnych takich jak rozmiar, pojemność czy kształt produktu. Możesz stosować skróty nazw, jednak przy zachowaniu zasady jednoznaczności i przejrzystości paragonu fiskalnego.
To w jaki sposób będziesz opisywał towary lub usługi, żeby je jednoznacznie zidentyfikować zależy od twojego asortymentu. Jeśli przedajesz kilka odmian pomidorów, możesz zaprogramować w kasie jedną nazwę - np. „pomidor" - dla tego typu towarów. Jedną nazwę możesz stosować również wtedy, gdy sprzedajesz towary w różnych cenach (np. różne odmiany pomidorów z inną ceną za kilogram).
W takim przypadku, jeżeli te towary są objęte jedną stawką VAT, powinieneś je wykazywać na paragonie w odrębnych pozycjach.
Jeśli świadczysz usługi, które polegają na wykonaniu kilku czynności składających się na dostawę towaru określając nazwę usługi (towaru) na paragonie możesz wykorzystać nazwy z cennika. Na przykład, jeśli prowadzisz kwiaciarnię i masz w cenniku pozycję „bukiet ślubny", to możesz ją wykorzystać dla potrzeb kasy fiskalnej.
Jeśli ewidencjonowaniu na kasie podlega produkt finalny, który składa się z wielu komponentów (np. bukiet), nie musisz na paragonie wyliczać wszystkich jego elementów składowych. Podobna sytuacja dotyczy usług świadczonych przez restauracje lub punkty gastronomiczne. Określenie nazwy świadczonej usługi może opierać się na nazewnictwie określonym w karcie dań (cenniku).
Zasady nie wykluczają stosowania nazw pozwalających na bardziej szczegółowe rozróżnienie towarów. Stosowanie rozbudowanego nazewnictwa (obejmującego, w przypadku towaru takiego jak mleko wskazań dotyczących przykładowo producenta, objętości, zawartość tłuszczu itp.) nie jest obowiązkowe i zależy od Twojej decyzji.
Źródło: www.biznes.gov.pl