Jak należy stosować przepisy dotyczące 12% stawki PIT? Co z zaliczką za czerwiec?

Wnioski o wypłatę dodatku solidarnościowego dla osób, które w wyniku COVID-19 utraciły pracę, będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną. Aby złożyć wniosek, należy założyć konto i zalogować się do platformy PUE.
» Albo dodatek solidarnościowy albo zasiłek dla bezrobotnych
Osoby zainteresowane skorzystaniem z dodatku solidarnościowego przez okres trzech miesięcy (za czerwiec, lipiec i sierpień) powinny mieć na uwadze, że będą miały wyłącznie kilka dni na złożenie wniosku. Aby uzyskać świadczenie za czerwiec, będzie trzeba złożyć wniosek o dodatek najpóźniej do dnia 30 czerwca. Ponieważ ustawa nie uzyskała jeszcze podpisu Prezydenta, ze składaniem wniosków o dodatek trzeba jeszcze poczekać. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule ,,Tylko kilka dni na złożenie wniosku o dodatek solidarnościowy. Będzie trzeba się śpieszyć”.
Wnioski o wypłatę dodatku solidarnościowego będzie można składać do ZUS wyłącznie drogą elektroniczną. Służyć temu będzie Platforma Usług Elektronicznych PUE. Aby jednak zalogować się do serwisu i złożyć wniosek, konieczne będzie założenie swojego profilu w PUE.
Założyć konto w Platformie Usług Elektronicznych (PUE) można zrobić w kilku prostych krokach:
1. Wejść na stronę ZUS.pl i kliknąć w ,,Zarejestruj w PUE”,
2. Z dostępnych sposobów rejestracji wybrać opcję ,,< Dla Ciebie",
3. Rejestracja profilu może odbyć się na trzy sposoby:
- poprzez profil zaufany,
- poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny,
- poprzez Twoją Bankowość Elektroniczną.
Jeżeli nie masz profilu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz nie dysponujesz bankowością elektroniczną wybierz żółty przycisk ,,Do rejestracji”, a następnie wypełnij formularza. W przypadku tego typu rejestracji konieczna będzie wizyta w ZUS, w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Tożsamość należy potwierdzić nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania rejestracji.
Aby uniknąć konieczności odbywania wizyty w placówce ZUS zachęcamy do rejestracji za pośrednictwem Twojej Bankowości Elektronicznej. Aby to zrobić, przy wyborze sposobu rejestracji należy wybrać opcję ,,Twoja Bankowość Elektroniczna”, a następnie wybrać ikonę obsługującego Cię banku. Po przekierowaniu na stronę bankowości elektronicznej, należy zalogować się w taki sam sposób, jak do swojego konta w banku. Po zalogowaniu i potwierdzeniu danych system automatycznie przekieruje Cię do platformy PUE.
Zalogować się do platformy PUE możesz również bezpośrednio z Twojej bankowości elektronicznej, klikając w odpowiednią ikonę na stronie swojego banku.
Źródło: ZUS.pl
Opcja rejestracji za pomocą profilu zaufanego skierowana jest w szczególności do osób posiadający profil zaufany. Po wybraniu przycisku ,,PROFIL ZAUFANY/LOGIN.GOV.PL” zostaniesz przekierowany na stronę login.gov.pl. Uwaga! Osoby posiadające dowód osobisty z warstwą elektroniczną, czyli tzw. e-dowód mogą również zalogować się do PUE ZUS, bez konieczności dodatkowego potwierdzania tożsamości. Dzięki e-dowodowi osobistemu można sprawnie logować się do portali administracji publicznej oraz elektronicznie podpisywać dokumenty.
Źródło: ZUS.pl
Jeżeli posiadasz Kwalifikowany Podpis Elektroniczny możesz wybrać również ten sposób rejestracji do PUE. Po wybraniu tej opcji zostaniesz przekierowany na stronę rejestracji, za pośrednictwem kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zgodnie z instrukcją należy umieścić kartę w czytniku kart kryptograficznych, a następnie nacisnąć przycisk ,,Podpisz oświadczenie”.
Źródło: ZUS.pl
Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyświetla okno z informacją o pomyślnej rejestracji profilu. Wiadomość z loginem zostaje wysłana również na podany w formularzu adres e-mail.
/na podstawie ZUS.pl