PIT 2023 za zmarłego: Ulgi odliczy żyjący małżonek
Podatnicy, którzy zmarli w 2022 roku muszą zostać rozliczeni w urzędzie skarbowym. Kto rozlicza zmarłego podatnika? Czy nadal można rozliczyć ulgi i odliczenia mu przysługujące?
Podatnicy, którzy zmarli w 2022 roku muszą zostać rozliczeni w urzędzie skarbowym. Kto rozlicza zmarłego podatnika? Czy nadal można rozliczyć ulgi i odliczenia mu przysługujące?
Duża część podatników rozliczyła już swoje deklaracje PIT-36 i PIT-37 oraz oczekuje na zwrot z urzędu skarbowego. Status podatku, a więc wysokość zwrotu bądź niedopłaty można sprawdzić w usłudze Twój...
Małżonkowie chcący rozliczyć się za 2026 rok wspólnie, mają kilka możliwości rozliczenia się przez internet. Mogą skorzystać m.in. z usługi Twój e-PIT. Wspólne rozliczenie za pomocą rządowej usługi wymaga jednak...
Wielu podatników rozliczyło już swój PIT za 2022 rok. W jaki sposób sprawdzić, czy nasze rozliczenie PIT zostało poprawne wysłane do urzędu skarbowego i odebrane przez urzędnika? Co oznaczają statusy...
Podatnicy, którzy liczą na rozliczenie swojej deklaracji PIT za pośrednictwem usługi Twój e-PIT, powinni być czujni. Nie każda bowiem deklaracja wyśle się automatycznie 2 maja 2023 roku. Szczególną ostrożność powinni...
Jedną z najpopularniejszych deklaracji PIT rozliczanych przez podatników jest PIT-36. Skorzystają z niego nie tylko podatnicy prowadzący działalność gospodarczą. Na PIT-36 rozliczą się również osoby nie prowadzące własnej firmy, lecz...
Wielu podatników rozliczyło się już z urzędem skarbowym i czeka na zwrot podatku. Są też i tacy, którzy otrzymali zwrot, lecz mniejszy niż się spodziewali. Jeśli rozliczyłeś PIT, lecz popełniłeś...
W marcu zmienimy czas zimowy na letni. Oznacza to, że będziemy musieli przestawić swoje zegarki o godzinę do przodu. Kiedy dokładnie nastąpi zmiana czasu?
Roczne rozliczenie uzyskanych dochodów w PIT 2023 muszą złożyć w US również podatnicy prowadzący działalność opodatkowaną podatkiem liniowym. Właściwą dla nich deklaracją jest PIT-36L. Rozliczenie PIT-36L w 2023 roku różni...
Podatnicy uzyskujący przychód opodatkowany ryczałtem muszą pamiętać o samodzielnym rozliczeniu swojego PIT-28. Nie mogą oni liczyć na Twój e-PIT. W przeciwieństwie do innych deklaracji, PIT-28 nie zaakceptuje się tam automatycznie....