Informacje o dochodach pracowników za 2018 r. należy wysłać do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie i to w terminie do końca stycznia 2019 roku, czyli o miesiąc wcześniej niż rok wcześniej.
Ministerstwo finansów przygotowało poradnik dla pracodawców na temat zmian, które wchodzą w życie w 2019 roku. Informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R muszą trafić do urzędu skarbowego o miesiąc wcześniej, czyli do 31 stycznia 2019 r. i to tylko i wyłącznie w formie elektronicznej. Termin przekazania tych druków do pracownika to nadal koniec lutego.
Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje
Do US informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach powinny trafić na właściwych wzorach formularzy:
- PIT-8C(9)
- PIT-11(24)
- PIT-R(19)
Uwaga!
Nie zmienia się termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7) – składasz ją do 31 stycznia. Natomiast informację IFT-1/IFT-1R(14) – składasz do 28 lutego.
Formularze możesz podpisać:
- podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze
- danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR
Do kogo trafi PIT-11 za 2018 r.? Nowe pozycje na informacji PIT-11
Formularze możesz przesłać za pomocą:
1. Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów
Aby to zrobić:
- wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl
- pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze
- wypełnij formularz
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
- wyślij
2. Modułu finansowo-księgowego
Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) możesz wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.
Aby to zrobić:
- wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl
- pobierz właściwą strukturę logiczną z sekcji Struktury dokumentów XML
- wypełnij formularz
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
- wyślij dokument ze swojej aplikacji
3. Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)
Aby to zrobić:
- uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia – Wyjścia
- wypełnij formularz
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
- wyślij dokument do UBD
Uwaga!
W ten sposób możesz przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.
Pamiętaj!
Pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).
Korekty deklaracji nie możesz złożyć za pomocą bramki UBD. Wyślesz ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.
Więcej informacji o UBD.
Jak udzielić pełnomocnictwa
Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.
Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:
- papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym
- elektronicznie – przekaż przez ePUAP
Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.
Źrodło: www.finanse.mf.gov.pl
