Zmiany dla pracodawcy od 1 stycznia 2019 roku

29.11.2018 09:05 (aktualizacja: )

Informacje o dochodach pracowników za 2018 r. należy wysłać do urzędu skarbowego wyłącznie elektronicznie i to w terminie do końca stycznia 2019 roku, czyli o miesiąc wcześniej niż rok wcześniej.

Ministerstwo finansów przygotowało poradnik dla pracodawców na temat zmian, które wchodzą w życie w 2019 roku. Informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R muszą trafić do urzędu skarbowego o miesiąc wcześniej, czyli do 31 stycznia 2019 r. i to tylko i wyłącznie w formie elektronicznej. Termin przekazania tych druków do pracownika to nadal koniec lutego.

Jak złożyć, podpisać i przesłać informacje

Do US informacje o wypłaconych w 2018 r. wynagrodzeniach powinny trafić na właściwych wzorach formularzy:

  • PIT-8C(9)
  • PIT-11(24)
  • PIT-R(19)

Uwaga!
Nie zmienia się termin składania rocznej deklaracji PIT-4R(8), PIT-8AR(7) - składasz ją do 31 stycznia. Natomiast informację IFT-1/IFT-1R(14) - składasz do 28 lutego.

Formularze możesz podpisać:

  • podpisem kwalifikowanym – wszystkie formularze
  • danymi autoryzującymi – formularze: PIT-8C, PIT-11, IFT-1/IFT-1R, PIT-4R, PIT-8AR

Do kogo trafi PIT-11 za 2018 r.? Nowe pozycje na informacji PIT-11

Formularze możesz przesłać za pomocą:

1.    Formularza interaktywnego Ministerstwa Finansów

Aby to zrobić:

  • wejdź na stronę portalpodatkowy.mf.gov.pl
  • pobierz odpowiedni formularz z zakładki e-Deklaracje / Formularze
  • wypełnij formularz
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
  • wyślij

2.    Modułu finansowo-księgowego

Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) możesz wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.

Aby to zrobić:

3.    Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)

Aby to zrobić:

  • uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia
  • wypełnij formularz
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
  • wyślij dokument do UBD

Uwaga!

W ten sposób możesz przesłać jednocześnie do 20 tys. deklaracji.

Pamiętaj!

Pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO).

Korekty deklaracji nie możesz złożyć za pomocą bramki UBD. Wyślesz ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje.

Więcej informacji o UBD.

Jak udzielić pełnomocnictwa

Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.

Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:

  • papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym
  • elektronicznie – przekaż przez ePUAP
Pamiętaj!

Jedno pełnomocnictwo pozwoli ci złożyć informację, roczne rozliczenie podatku we wszystkich urzędach skarbowych.

Źrodło: www.finanse.mf.gov.pl

Rozliczenie roczne Płatnik PITPIT-11HOT