Nie wszystkim opłaca się zwlekanie z rozliczenie CIT-8 za 2022 rok. Kiedy odliczyć stratę?

W pierwszej dobie po uruchomieniu usługi Twój e-PIT skorzystało z niej ponad 100 tys. podatników. MF informowało o 500 udanych logowaniach na sekundę i wielokrotnie wyższym zainteresowaniu zakładaniem Profili Zaufanych niż zazwyczaj. Jednak nie obyło się bez problemów i komentarzy niezadowolonych użytkowników.
Jak już informowaliśmy w piątkowe przedpołudnie, usługa Twój e-PIT wystartowała z sukcesem o północy 15 lutego br. W nocy można było bez kłopotów zalogować się – również za pośrednictwem Profilu Zaufanego ePUAP. Jednak rano, od godziny 7-8 zaczęły pojawiać się pierwsze problemy. Serwery nie wytrzymały ogromnego zainteresowania podatników i ok. 9 rano strona logowania epit.podatki.gov.pl nie ładowała się.
Nie musisz znać się na PIT-ach. Oblicz wygodnie wysokość Twojego podatku PIT kompleksowo razem z wszystkimi ulgami, odliczeniami i nową kwotą wolną od podatku.
W piątkowe południe sytuacja zaczęła się poprawiać, gdyż ministerstwo finansów uruchomiło dodatkowe serwery do obsługi wzmożonego ruchu na serwisie podatki.gov.pl. Rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Paweł Jurek informował na twitterze o 500 udanych logowaniach na sekundę!
Źródło: https://twitter.com/MF_GOV_PL
Jednak Ci, którym nie udało się zalogować, wyrażali swoje niezadowolenie w komentarzach pod tweetem. A użytkownik Damian Gałka słusznie zauważył, że 500 udanych logowań na sekundę daje 30 tys. pomyślnych logowań na minutę. A ministerstwo finansów informowało wtedy "tylko" o 20 tys. złożonych / zaakceptowanych e-PIT-ach.
Źródło: komentarze użytkowników na twitterze
Może wielu podatników z czystej ciekawości chciało zobaczyć PIT automatycznie przygotowany przez system Krajowej Informacji Skarbowej. Poza tym wielu z nich, mimo chęci rozliczenia zeznania rocznego, napotkało na problemy.
Nasz czytelnik chciał rozliczyć się wspólnie z małżonką, ale przy pierwszym logowaniu nie miał przygotowanego PESEL-u żony i kwoty przychodu z jej PIT-11. A później były już problemy z ładowaniem strony logowania do usługi Twój e-PIT.
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
Choć zdarzał się również błąd z uwierzytelnieniem drugiego małżonka, gdy ktoś chciał zmodyfikować swój e-PIT zmieniając rozliczenie indywidualne na wspólne z małżonkiem.
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
U niektórych podatników brakowało danych z wszystkich PIT-11, które pracodawcy powinni dostarczyć za 2018 rok. Jeśli podatnik jest świadomy tego, że brakuje jakiś dochodów uzyskanych w trakcie 2018 roku, powinien poprosić pracodawców o informację PIT-11.
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
Jeszcze inni mieli mniej szczęścia i po zalogowaniu do usługi Twój e-PIT nie znaleźli żadnych dokumentów. Podobno to błąd systemu, który został już zgłoszony do naprawienia.
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
Nasi użytkownicy podzielili się wątpliwościami, czy ich PIT został prawidłowo wysłany. Długi czas oczekiwania na podgląd PIT-37 czy brak Urzędowego Poświadczenia Odbioru UPO wprowadzał niepewność.
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
W sobotę minister cyfryzacji Marek Zagórski podał na twitter.com, że tylko w piątek 15 lutego ponad 32,5 tys. osób założyło Profil Zaufany ePUAP. To 9-krotnie większe zainteresowanie kontem na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej niż w zwykły dzień.
Źródło: https://twitter.com/MF_GOV_PL
Niestety nawet przy próbie logowania za pośrednictwem Profilu Zaufanego zdarzały się problemy techniczne. Po długim oczekiwaniu na zalogowanie do usługi Twój e-PIT użytkownicy otrzymywali komunikat systemowy: "Nie udało się przetworzyć twojego zapytania. Wróć do poprzedniej strony i spróbuj ponownie."
Źródło: komentarze FB użytkowników PIT.pl
Najprawdopodobniej to efekt braku wystarczającej wydajności serwerów podczas największego natężenia ruchu. Ja wykonałam kilka udanych prób logowania za pośrednictwem Profilu Zaufanego.
Rozliczenie rocznePIT-37Wspólne rozliczenie PITHOTTwój e-PIT