Praca zdalna przyspieszy cyfryzację, ale utrudni rozliczenie z fiskusem. Co czeka przedsiębiorców?

Choć po północy usługa MF Twój e-PIT ruszyła sprawnie i bez problemu, to już nad ranem pojawiły się problemy techniczne z dostępem do strony logowania https://epit.podatki.gov.pl/
Najczęstsze problemy, z którymi spotkali się podatnicy
W godzinach porannych (8-10) po wejściu na stronę logowania do usługi Twój e-PIT epit.podatki.gov.pl pojawia się komunikat:
502 - Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy) contacted the upstream content server, it received an invalid response from the content server.
Źródło własne
Zanim jednak pojawiły się te problemy, to już 10 tys. podatników od północy do godziny 8 rano skorzystało z usługi Twój e-PIT i zdążyło rozliczyć/zaakceptować rozliczenie roczne przygotowane przez system KAS.
[aktualizacja godz. 10:00]: Informatycy walczą o przywrócenie pełnej funkcjonalności strony do logowania. Raz udaje się załadować stronę, innym razem nie.
[aktualizacja godz. 11:06]: Choć ładowanie strony logowania https://epit.podatki.gov.pl/ trwa dość długo, to niekiedy szczęśliwcom udaje się. Kolejnym razem ponownie mamy błąd 502.
[aktualizacja godz. 11:52]: Rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Paweł Jurek poinformował, że ze względu na ogromne zainteresowanie podatników usługą Twój e-PIT (ponad 20 tys. złożonych deklaracji podatkowych), występują czasowe problemy z logowaniem. Uruchomiono już część dodatkowych serwerów i MF dołączy kolejne, aby poprawić funkcjonowanie usługi.
[aktualizacja godz. 13:21]: Wydaje się, że problem z logowaniem usunięto już na dobre. Być może poranne zainteresowanie usługą trochę zmalało albo dodatkowe serwery dały radę obsłużyć ogromy ruch.
Rozliczenie rocznePIT-37Twój e-PIT