KSeF 2.0. Pytania i odpowiedzi ministerstwa finansów

Iwona Maczalska

Na rządowej stronie Krajowego Systemu e-Faktur pojawiła się nowa sekcja - „Pytania i odpowiedzi”. To darmowa baza najczęściej zadawanych przez podatników pytań dotyczących KSeF, wraz z odpowiedziami ministerstwa finansów. Resort odpowiada m.in. na pytania, jak wystawiać i otrzymywać faktury w ramach nowego systemu, podejmuje kwestie techniczne, a także wyjaśnia zagadnienia związane np. autoryzacją, uprawieniami, kodami QR, czy certyfikatami.

» Wdrożenie KSeF krok po kroku w JDG i mikrofirmach. Jak się przygotować? [Wywiad z ekspertem]

Ministerstwo Finansów prowadzi kampanię informacyjną mającą na celu jak najlepsze przygotowanie przedsiębiorców do obowiązkowego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który w nowej odsłonie ma usprawnić proces wystawiania, odbioru i archiwizacji faktur elektronicznych. W ramach swojej akcji informacyjnej Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową organizuje liczne webinary i szkolenia online.  Nowością jest jednak udostępnienie na rządowej stronie ksef.podatki.gov sekcji „Najczęściej zadawane pytania”. Resort tłumaczy w niej zasady obowiązywania KSeF, jak wystawiać i otrzymywać faktury w ramach nowego systemu, odpowiada również na pytania techniczne, a także związane np. autoryzacją, uprawieniami, kodami QR, czy certyfikatami.

» KSeF nie wymaga zakładania konta. Jak uzyskać do niego dostęp? Tłumaczymy w kilku krokach ...

 KSEF 2.0. - pytania i odpowiedzi

 Źródło: Gemini

KSeF - najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane przez podatników pytania, wraz z odpowiedziami zostały podzielone na kilka sekcji:

  1. Podstawowe informacje o KSeF,
  2. Zasady obowiązywania KSeF i przepisy prawne,
  3. Wystawianie i otrzymywanie faktur,
  4. Załączniki do faktur,
  5. Rozwiązania informatyczne, integracje i struktura KSeF,
  6. Tryby offline i kody QR,
  7. Uprawnienia i autoryzacja,
  8. Certyfikaty KSeF,
  9. Zagadnienia techniczne.

Jak tłumaczy ministerstwo finansów ,,Pytania i odpowiedzi zostały opracowane we współpracy z przedsiębiorcami, integratorami oraz ze wszystkimi grupami uczestniczącymi w webinarach, spotkaniach i konsultacjach. Zestaw będzie na bieżąco aktualizowany i uzupełniany w miarę pojawiania się nowych zagadnień oraz wniosków z kolejnych spotkań". To jednak nie wszystko. Ministwerstwo zachęca do dalszego zadawania pytań. ,,Każde pytanie pomaga nam lepiej rozumieć potrzeby i wątpliwości, a odpowiedzi wzbogacają wspólną bazę wiedzy, z której korzystają wszyscy zainteresowani" - wyjaśnia resort. 

KSeF 2.0. Gdzie odnaleźć listę pytań i odpowiedzi MF?

Jeszcze do niedawna podatnicy mogli śledzić zapytania dotyczące KSeF 1.0. Nowa sekcja resortu dotyczy jednak najnowszej wersji Krajowego Systemu e-Faktur 2.0. Ponieważ liczba pytań i odpowiedzi jest obszerna, w celu ich poznania zachęcamy do skorzystania bezpośrednio z rządowej strony dostępnej poniżej:

<< https://ksef.podatki.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi-ksef-20 >>

 KSeF 2.0.

KSeFFakturaKsięgowośćPrzedsiębiorcaHome 2