Nowa usługa w e-US. Sprawdź status zwrotu podatku PIT i VAT

Od początku tygodnia użytkownicy programu Płatnik ZUS alarmują o problemach z wysyłką dokumentów ubezpieczeniowych. Jak poradzić sobie z kłopotami przy wysyłce? ZUS potwierdza rozwiązanie sprawdzone przez użytkowników.
[aktualizacja 10.05.2019r.]:Problemy z Płatnikiem ZUS trwają nadal
Już w poniedziałek późnym popołudniem na grupach skupiających księgowych i biura rachunkowe na Facebook’u pojawiły się pierwsze pytania o to, czy inni użytkownicy programu Płatnik ZUS mają problemy z wysyłką dokumentów ubezpieczeniowych. W piątek 10 maja, czyli termin opłacania składek ubezpieczeniowych za przedsiębiorców prowadzących własną działalność.
Pod postem rozpoczęła się dyskusja coraz większej liczby osób potwierdzających problemy z wysyłką i długim czasem oczekiwania na potwierdzenie (ciągłe przetwarzanie danych). Księgowi szybko znaleźli rozwiązanie – okazało się, że Ci, którzy zmienili adres serwera wysyłki, mogli korzystać płynnie z Płatnika.
Źródło: FB
Poszczególne serwery ZUS w różnych miastach (np. we Wrocławiu) nie działały w pełni sprawnie, więc zmiana adresu wysyłki dokumentów z „wyboru automatycznego” na wpisany sztywno „z palca” www.ewd2.warszawa.zus.pl rozwiązywała płynność pracy programu.
Kolejnej abolicji ZUS jednak nie będzie
Najwyraźniej poniedziałkowe problemy Płatnika nie były ostatnimi, gdyż wczoraj na innej grupie FB ponownie pojawił się sygnał o kłopotach z pracą programu.
Źródło: FB
A wczoraj popołudniu pojawił się już oficjalny komunikat ZUS o „Ograniczeniach w komunikacji z ZUS w programie Płatnik”.
Źródło: zus.pl
ZUS potwierdził sposób księgowych z początku tygodnia: „ Aby uruchomić komunikację z ZUS, prosimy o zmianę ustawień przekazu elektronicznego wg wskazówek: górne menu Przekaz>Ustawienia przekazu elektronicznego >zakładka Połączenia>zaznacz checkboks Użyj tego adresu do wymiany z ZUS i wprowadź: www.ewd2.warszawa.zus.pl> naciśnij przyciski Zapisz i OK.”
[aktualizacja 10.05.2019r.]: Problemy z Płatnikiem ZUS trwają nadal
ZUS już trzeci dzień z rzędu publikuje komunikat o problemie technicznym przy wysyłce z Płatnika. Rozwiązaniem jest zmiana adresu wysyłki.
Szczegółowa instrukcja znajduje się w zakładce programu Płatnik w poradniku.
Po wprowadzeniu zmian ustawień należy pobrać aktualizację. Dostępny jest tylko jeden serwer do wymiany elektronicznej z ZUS, dlatego proces aktualizacji może być dłuższy. Prosimy o nie przerywanie operacji pobierania danych i nie ponawianie jej. Każda taka dodatkowa próba wpływa negatywnie na czas aktualizacji.