
Dostępny jest tylko jeden serwer do wymiany elektronicznej z ZUS, dlatego proces aktualizacji może być dłuższy – informuje ZUS. A dziś 10 maja, czyli mija termin dla płatników ZUS, którzy od kilku dni walczą z wysyłką dokumentów ubezpieczeniowych.
[aktualizacja 14.05.2019r.]: Koniec kłopotów technicznych. Wróć do automatycznego adresu wysyłki
Zmiana adresu wysyłki lekiem na problemy w Płatniku ZUS
Od początku tygodnia biura rachunkowe, księgowy i przedsiębiorcy napotykają na utrudnienia przy elektronicznej wysyłce dokumentów ubezpieczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Sytuacja jest na tyle poważna, że ZUS codziennie, od wtorku, publikuje komunikaty dotyczące tej sytuacji.
Nie przerywaj i nie ponawiaj pobierania danych - to tylko wydłuża czas wysyłki
Dziś Zakład Ubezpieczeń przyznał, że „Dostępny jest tylko jeden serwer do wymiany elektronicznej z ZUS, dlatego proces aktualizacji może być dłuższy.” Dlatego informatycy radzą, by nie przerywać operacji pobierania danych i nie ponawiać jej. Każda taka dodatkowa próba wydłuża czas trwającej aktualizacji i nie pomaga w szybkim zakończeniu pracy w programie Płatnik.
Źródło: ZUS