
Jeśli złożyłeś deklarację PIT drogą elektroniczną przed 15 lutego, możesz sprawdzić, czy dotarła do urzędu skarbowego. Kluczowym elementem potwierdzającym poprawne złożenie dokumentu jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Urzędowe Poświadczenie Odbioru — UPO dotyczy tylko deklaracji składanych elektronicznie i jest jedynym dowodem prawidłowego przekazania dokumentu.
Jak sprawdzić status wysłanego do urzędu rozliczenia PIT?
Każda deklaracja złożona online otrzymuje unikalny 32-znakowy numer referencyjny, dzięki któremu możesz zweryfikować jej status. W programie e-pity.pl można sprawdzić status wysyłki deklaracji.
[potykacz_pit_2]
Pamiętaj! Samo wysłanie dokumentu nie oznacza jeszcze jego skutecznego złożenia. Ostatecznym potwierdzeniem jest otrzymanie statusu „200”, który oznacza, że dokument został poprawnie złożony i zaakceptowany przez system.

Źródło: Shutterstock
Jakie statusy możesz otrzymać?
Po wysłaniu rozliczenia możesz otrzymać status wysyłki oznaczony cyframi:
- 200 – deklaracja została prawidłowo złożona, możesz pobrać UPO.
- 300 – dokument nie istnieje w systemie.
- 400 i wyższe – dokument nie został poprawnie złożony i nie trafi do urzędu skarbowego.
- 301, 302, 303 – dokument jest w trakcie przetwarzania.
Program e-pity nie pozwoli zapomnieć Ci o żadnej uldze. Zyskaj maksymalny zwrot podatku z PIT. Rozlicz się on-line >>>
Jak pobrać UPO?
Po uzyskaniu statusu „200” możesz natychmiast pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Program e-pity.pl pozwala na pobranie złożonej deklaracji w formie pdf z UPO lub jej wydrukowanie.
Pobranie UPO to jedyny dowód, że twoja deklaracja PIT została skutecznie złożona i będzie podlegać dalszemu rozliczeniu. Nie zapomnij o tym kroku, by mieć pełną kontrolę nad swoim zeznaniem podatkowym!
Rozliczenie roczneWspólne rozliczenie PITPodatki 2024PIT-28PIT-37
![Wyższy zasiłek pogrzebowy od 2026 roku. Jak się o niego ubiegać? [Poradnik ZUS]](https://static.pit.pl/filtered/c9/322761,714094,z_285_150.jpg)



