Wysłałeś PIT przed 15 lutego? Sprawdź, czy dotarł do fiskusa!

Ewelina Czechowicz

Jeśli złożyłeś deklarację PIT drogą elektroniczną przed 15 lutego, możesz sprawdzić, czy dotarła do urzędu skarbowego. Kluczowym elementem potwierdzającym poprawne złożenie dokumentu jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Urzędowe Poświadczenie Odbioru — UPO dotyczy tylko deklaracji składanych elektronicznie i jest jedynym dowodem prawidłowego przekazania dokumentu.

Jak sprawdzić status wysłanego do urzędu rozliczenia PIT?

Każda deklaracja złożona online otrzymuje unikalny 32-znakowy numer referencyjny, dzięki któremu możesz zweryfikować jej status. W programie e-pity.pl można sprawdzić status wysyłki deklaracji. 

[potykacz_pit_2]

Pamiętaj! Samo wysłanie dokumentu nie oznacza jeszcze jego skutecznego złożenia. Ostatecznym potwierdzeniem jest otrzymanie statusu „200”, który oznacza, że dokument został poprawnie złożony i zaakceptowany przez system.

Wysłałeś PIT przed 15 lutego? Sprawdź czy dotarł do fiskusa!

Źródło: Shutterstock

Jakie statusy możesz otrzymać?

Po wysłaniu rozliczenia możesz otrzymać status wysyłki oznaczony cyframi:

  • 200 – deklaracja została prawidłowo złożona, możesz pobrać UPO.
  • 300 – dokument nie istnieje w systemie.
  • 400 i wyższe – dokument nie został poprawnie złożony i nie trafi do urzędu skarbowego.
  • 301, 302, 303 – dokument jest w trakcie przetwarzania.
Maksymalny zwrot podatku z PIT

Program e-pity nie pozwoli zapomnieć Ci o żadnej uldze. Zyskaj maksymalny zwrot podatku z PIT. Rozlicz się on-line >>>

Jak pobrać UPO?

Po uzyskaniu statusu „200” możesz natychmiast pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Program e-pity.pl pozwala na pobranie złożonej deklaracji w formie pdf z UPO lub jej wydrukowanie.

Pobranie UPO to jedyny dowód, że twoja deklaracja PIT została skutecznie złożona i będzie podlegać dalszemu rozliczeniu. Nie zapomnij o tym kroku, by mieć pełną kontrolę nad swoim zeznaniem podatkowym!

Rozliczenie roczneWspólne rozliczenie PITPodatki 2024PIT-28PIT-37