Do 11 października 2018 r. użytkownicy programu Płatnik powinni zaktualizować certyfikat ZUS „PE-2-ZUS-EWD” służący do przesyłania dokumentów do ZUS. W czwartek przestanie działać obecna wersja tego certyfikatu.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował komunikat dla użytkowników programu Płatnik i innych programów służących do przesyłania dokumentów do ZUS w sprawie obowiązkowej aktualizacji certyfikatu ZUS.
11 października 2018 r. wygasa obecny certyfikat ZUS „PE-2-ZUS-EWD” służący do wymiany danych z ZUS.
Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.
Problemy z aktualizacją certyfikatu ZUS w programie Płatnik
Certyfikat zaktualizuje się:
- w programie Płatnik – automatycznie. Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.
- poza programem Płatnik, musisz samodzielnie:
- pobrać certyfikat ze strony http://www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz
- zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.
