Obowiązkowa aktualizacja certyfikatu ZUS w programie Płatnik

Do 11 października 2018 r. użytkownicy programu Płatnik powinni zaktualizować certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do przesyłania dokumentów do ZUS. W czwartek przestanie działać obecna wersja tego certyfikatu.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował komunikat dla użytkowników programu Płatnik i innych programów służących do przesyłania dokumentów do ZUS w sprawie obowiązkowej aktualizacji certyfikatu ZUS.

11 października 2018 r. wygasa obecny certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do wymiany danych z ZUS.  

Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.

Problemy z aktualizacją certyfikatu ZUS w programie Płatnik

Certyfikat zaktualizuje się:  

  • w programie Płatnik – automatycznie. Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.
  • poza programem Płatnik, musisz samodzielnie:
  • pobrać certyfikat ze strony http://www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz
  • zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.

Źródło: ZUS

HOTNiski ZUSZUS