Jaki mandat grozi za wykroczenie skarbowe?

W czwartek 11 października wygasł dotychczasowy certyfikat ZUS w Płatniku. Tego dnia użytkownicy mieli duże kłopoty z pobraniem obowiązkowej aktualizacji. ZUS usunął już problemy techniczne.
Nasi czytelnicy alarmowali w komentarzach pod pierwszą informacją sprzed kilku dni, uprzedzającą o konieczności obowiązkowej aktualizacji certyfikatu ZUS w programie Płatnik, że aplikacja nie aktualizuje się automatycznie - jak zapewniał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - i pojawiają się komunikaty o błędach.
Źródło: materiały własne PIT.pl
Problem był na tyle duży, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował nawet komunikat informujący o problemie z pobieraniem aktualizacji w programie Płatnik.
Źródło: www.zus.pl
Użytkownicy programu Płatnik ZUS próbowali radzić sobie na różne sposoby:
Źródło: materiały własne PIT.pl
Łącznie ze zmianą daty systemowej:
Źródło: materiały własne PIT.pl
Nie obyło się bez nerwów i opinii na temat aplikacji dla płatników ZUS:
Źródło: materiały własne PIT.pl
Źródło: materiały własne PIT.pl
Źródło: materiały własne PIT.pl
Po usunięciu awarii, ponownie opublikowano instrukcję aktualizacji certyfikatu ZUS dla użytkowników programu Płatnik i innych programów służących do przesyłania dokumentów do ZUS.
Certyfikat zaktualizuje się:
Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.
W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.
Jeżeli datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą 2018-10-01 do 2020-09-30.
Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.
Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.
Źródło: www.zus.pl