Problemy z aktualizacją certyfikatu ZUS w programie Płatnik

Katarzyna Sudaj

W czwartek 11 października wygasł dotychczasowy certyfikat ZUS w Płatniku. Tego dnia użytkownicy mieli duże kłopoty z pobraniem obowiązkowej aktualizacji. ZUS usunął już problemy techniczne.

Nasi czytelnicy alarmowali w komentarzach pod pierwszą informacją sprzed kilku dni, uprzedzającą o konieczności obowiązkowej aktualizacji certyfikatu ZUS w programie Płatnik, że aplikacja nie aktualizuje się automatycznie - jak zapewniał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - i pojawiają się komunikaty o błędach.

Źródło: materiały własne PIT.pl

Problem był na tyle duży, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował nawet komunikat informujący o problemie z pobieraniem aktualizacji w programie Płatnik.

Źródło: www.zus.pl

Użytkownicy programu Płatnik ZUS próbowali radzić sobie na różne sposoby:

Źródło: materiały własne PIT.pl

Łącznie ze zmianą daty systemowej:

Źródło: materiały własne PIT.pl

Nie obyło się bez nerwów i opinii na temat aplikacji dla płatników ZUS:

Źródło: materiały własne PIT.pl

Źródło: materiały własne PIT.pl

Źródło: materiały własne PIT.pl

Po usunięciu awarii, ponownie opublikowano instrukcję aktualizacji certyfikatu ZUS dla użytkowników programu Płatnik i innych programów służących do przesyłania dokumentów do ZUS.

Jak zaktualizować certyfikat ZUS w Płatniku? Instrukcja krok po kroku

Certyfikat zaktualizuje się:  

  • w programie Płatnik – automatycznie. Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.

Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.

W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.

Jeżeli  datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11,  w zakładce  „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą  2018-10-01 do 2020-09-30.

Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.

Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.

  • poza programem Płatnik (w innych oprogramowaniach interfejsowych) , musisz samodzielnie:

Źródło: www.zus.pl