Czym jest restrukturyzacja przedsiębiorstw i co można dzięki niej zyskać?

Czy rzeczywiście jest tak, jak mówi się w branży: „pokaż mi, jak wygląda Twoje ogłoszenie, a powiem Ci, czy znajdziesz dobrego pracownika”? Wygląd samego serwisu i ogłoszenia, intuicyjność procesu aplikowania, kompletność informacji na temat pracy i pracodawcy – ważnych czynników i elementów, na które kandydat zwraca uwagę jest wiele. Te wymienione szczególnie zyskują na znaczeniu, jeśli chodzi o poprawę konwersji.
Jakie są obecnie najważniejsze narzędzia employer brandingowe? Serwisy pracy i popularne job boardy – takie jak Aplikuj.pl. Skutecznie wykorzystywane przez pracowników mogą obniżyć koszty pozyskania pracowników. Ci ostatni swoją decyzję o przystąpieniu do rekrutacji opierają nie tylko o fakty. Ważne są też wrażenia i emocje.
Wymienione powyżej funkcje to sposób, w jaki portale pracy od lat wspierają firmy w budowaniu pozytywnego doświadczenia wśród kandydatów. Tak samo postępuje Aplikuj.pl, jeden z największych w Polsce portali z dziesiątkami tysięcy ofert pracy z wielu różnych branż. Odwiedzający ten serwis znajdą na nim zawsze:
„Na naszych stronach dostępnych jest ponad 30 000 ogłoszeń. Dzięki temu kandydat ma w czym wybierać. Ale tylko część z nich to ogłoszenia „komercyjne” i właśnie te mają najlepszą ekspozycję i efektywność. Są sugerowane zainteresowanym kandydatom, promowane w newsletterach oraz w social mediach i wyróżniane u partnerów. To powoduje, że skuteczność ogłoszeń w Aplikuj.pl (liczona jako średnia liczba przesłanych CV) wzrosła o ponad 30% w ciągu ostatnich 6 miesięcy” – mówi Witold Królczyk, Aplikuj.pl.
W jaki sposób Aplikuj.pl zwiększa efektywność publikacji ofert? Oto kluczowe elementy:
Czy to jedyne funkcje, jakie może zaoferować serwis ogłoszeniowy? Jak zadbać o kandydata, aby czuł się dobrze od pierwszego kontaktu z firmą?
„Ludzie i relacje”, ale „konwersja i rekrutacja”? Czy „konwersja” tu pasuje? Koszty i złożoność procesu rekrutacji powodują, że także w tym procesie ustalamy wiele wskaźników:
Ale to nie wszystko, najlepsi rekruterzy doliczają do kosztu skutecznej rekrutacji:
„W okresie ostatnich 12 miesięcy naszym największym wyzwaniem było zwiększenie efektywności publikacji ogłoszenia, a to nie jest takie proste” – mówi Witold Królczyk – COO Aplikuj.pl i dodaje: „co kilka miesięcy prosimy naszych klientów o kalkulację tych wartości w odniesieniu do rekrutacji prowadzonych przy pomocy innych portali i dzięki wprowadzonym zmianom efektywność znacznie się poprawiła, dzięki czemu stajemy się konkurencyjni na rynku”.
Czy da się powiązać dużą skuteczność z dobrym wrażeniem? Za czym nie przepadają kandydaci o pracę? Poniżej najważniejsze „grzechy” popełniane przez rekruterów i portale ogłoszeniowe:
Większość kandydatów, a w szczególności najmłodsze pokolenia na rynku pracy, ceni sobie informacje: chcą wiedzieć jak najwięcej o miejscu, do którego aplikują – jego kulturze organizacyjnej, misji czy warunkach pracy. Zanim jednak dojdzie do etapu researchu, pierwszym punktem styku kandydata z marką jest... serwis pracy. Często to właśnie tam po raz pierwszy dowiaduje się o istnieniu konkretnej firmy.
„Jesteś pracodawcą? Zdecydowanie najbardziej efektywne i atrakcyjne są u nas oferty „no limit z promocją marki”. Nasi klienci otrzymują dedykowany profil pracodawcy, indywidualną szatę graficzną i mogą publikować oferty, schodząc nawet do ceny rzędu kilkunastu złotych za jedno ogłoszenie. Przy tym zapewniamy klientowi promocję w social mediach na zapytania brandowe i sporą ekspozycję na stronach serwisu” – mówi Izabela Foltyn z Aplikuj.pl.
Dzięki Aplikuj.pl, w oparciu o liczne źródła zewnętrzne, pracę zespołu redaktorów oraz algorytmy AI kandydaci mogą sprawdzić kompleksowe informacje o potencjalnym pracodawcy:
Dodatkowo, firmy, które posiadają rozbudowane (płatne) profile w Aplikuj.pl mogą liczyć m.in. na takie funkcjonalności:
Co w działaniu serwisu pracy ma największe znaczenie dla kandydata? Oto najważniejsze elementy:
W myśl tego Aplikuj.pl w ostatnich miesiącach przebudował serwis i zaproponował całkowicie nowe rozwiązania:
Wykonanie większości wyżej wymienionych funkcji platformy było współfinansowane w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.
Jakość procesu aplikowania – atrakcyjność oferty – pracodawca. Dla wielu kandydatów te elementy są równoznaczne. Warto o tym pamiętać, myśląc o employer brandingu.
Publikację sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.
artykuł sponsorowny