Darmowy program do rozliczania PIT

wersja na Windows

Przycisk pobierania programu e-pity

lub uruchom online

15

30

Darmowy program do rozliczania PIT

wersja na Windows

Przycisk pobierania programu e-pity

lub uruchom online

15
30
Darmowy program do rozliczania PIT

wersja na Windows

Przycisk pobierania programu e-pity

lub uruchom online

15
30
Darmowy program do rozliczania PIT
Pobierz e-pity 2022
Darmowy program do rozliczania PIT
Przycisk pobierania programu e-pity
Pobierz e-pity 2022

Kandydat rozpoczyna ocenę pracodawcy od ogłoszenia - Aplikuj.pl [artykuł sponsorowany]

Czy rzeczywiście jest tak, jak mówi się w branży: „pokaż mi, jak wygląda Twoje ogłoszenie, a powiem Ci, czy znajdziesz dobrego pracownika”? Wygląd samego serwisu i ogłoszenia, intuicyjność procesu aplikowania, kompletność informacji na temat pracy i pracodawcy – ważnych czynników i elementów, na które kandydat zwraca uwagę jest wiele. Te wymienione szczególnie zyskują na znaczeniu, jeśli chodzi o poprawę konwersji.

Na co zwracają uwagę kandydaci?

Jakie są obecnie najważniejsze narzędzia employer brandingowe? Serwisy pracy i popularne job boardy – takie jak Aplikuj.pl. Skutecznie wykorzystywane przez pracowników mogą obniżyć koszty pozyskania pracowników. Ci ostatni swoją decyzję o przystąpieniu do rekrutacji opierają nie tylko o fakty. Ważne są też wrażenia i emocje.

  • Rozbudowane profile pracodawców,
  • spersonalizowane graficznie ogłoszenia,
  • wbudowane funkcje ATS ułatwiające komunikację z kandydatem.

Wymienione powyżej funkcje to sposób, w jaki portale pracy od lat wspierają firmy w budowaniu pozytywnego doświadczenia wśród kandydatów. Tak samo postępuje Aplikuj.pl, jeden z największych w Polsce portali z dziesiątkami tysięcy ofert pracy z wielu różnych branż. Odwiedzający ten serwis znajdą na nim zawsze:

  • aktualne oferty,
  • jedną z największych baz z poradami dla pracowników i pracodawców,
  • nowoczesne narzędzia ułatwiające poruszanie się po dzisiejszym rynku pracy.

„Na naszych stronach dostępnych jest ponad 30 000 ogłoszeń. Dzięki temu kandydat ma w czym wybierać. Ale tylko część z nich to ogłoszenia „komercyjne” i właśnie te mają najlepszą ekspozycję i efektywność. Są sugerowane zainteresowanym kandydatom, promowane w newsletterach oraz w social mediach i wyróżniane u partnerów. To powoduje, że skuteczność ogłoszeń w Aplikuj.pl (liczona jako średnia liczba przesłanych CV) wzrosła o ponad 30% w ciągu ostatnich 6 miesięcy” – mówi Witold Królczyk, Aplikuj.pl.

W jaki sposób Aplikuj.pl zwiększa efektywność publikacji ofert? Oto kluczowe elementy:

  • mocna integracja,
  • promocję w social mediach,
  • wsparcie firm w employer brandingu,
  • dostarczanie kandydatom rozbudowanych i obiektywnych informacji o pracodawcy.

Czy to jedyne funkcje, jakie może zaoferować serwis ogłoszeniowy? Jak zadbać o kandydata, aby czuł się dobrze od pierwszego kontaktu z firmą?

Dobre wrażenie? Zawsze idzie w parze z lepszą konwersją!

„Ludzie i relacje”, ale „konwersja i rekrutacja”? Czy „konwersja” tu pasuje? Koszty i złożoność procesu rekrutacji powodują, że także w tym procesie ustalamy wiele wskaźników:

  • koszty pozyskania CV,
  • retencja pracowników,
  • wskaźnik zatrudnienia wewnętrznego,
  • jakość rekrutacji.

Ale to nie wszystko, najlepsi rekruterzy doliczają do kosztu skutecznej rekrutacji:

  • źródło pozyskania kandydata,
  • satysfakcję kandydata z procesu rekrutacji.

„W okresie ostatnich 12 miesięcy naszym największym wyzwaniem było zwiększenie efektywności publikacji ogłoszenia, a to nie jest takie proste” – mówi Witold Królczyk – COO Aplikuj.pl i dodaje: „co kilka miesięcy prosimy naszych klientów o kalkulację tych wartości w odniesieniu do rekrutacji prowadzonych przy pomocy innych portali i dzięki wprowadzonym zmianom efektywność znacznie się poprawiła, dzięki czemu stajemy się konkurencyjni na rynku”.

Czy da się powiązać dużą skuteczność z dobrym wrażeniem? Za czym nie przepadają kandydaci o pracę? Poniżej najważniejsze „grzechy” popełniane przez rekruterów i portale ogłoszeniowe:

Aplikuj.pl, czyli wszystko o pracodawcy w jednym miejscu

Większość kandydatów, a w szczególności najmłodsze pokolenia na rynku pracy, ceni sobie informacje: chcą wiedzieć jak najwięcej o miejscu, do którego aplikują – jego kulturze organizacyjnej, misji czy warunkach pracy. Zanim jednak dojdzie do etapu researchu, pierwszym punktem styku kandydata z marką jest... serwis pracy. Często to właśnie tam po raz pierwszy dowiaduje się o istnieniu konkretnej firmy.

„Jesteś pracodawcą? Zdecydowanie najbardziej efektywne i atrakcyjne są u nas oferty „no limit z promocją marki”. Nasi klienci otrzymują dedykowany profil pracodawcy, indywidualną szatę graficzną i mogą publikować oferty, schodząc nawet do ceny rzędu kilkunastu złotych za jedno ogłoszenie. Przy tym zapewniamy klientowi promocję w social mediach na zapytania brandowe i sporą ekspozycję na stronach serwisu” – mówi Izabela Foltyn z Aplikuj.pl.

Dzięki Aplikuj.pl, w oparciu o liczne źródła zewnętrzne, pracę zespołu redaktorów oraz algorytmy AI kandydaci mogą sprawdzić kompleksowe informacje o potencjalnym pracodawcy:

  • statystyki zawodów / stanowisk jakie poszukuje firma,
  • benefity jakie oferuje najczęściej firma (historia ogłoszeń),
  • linki do strony i mediów społecznościowych firmy,
  • mapy dojazdu do siedziby i oddziałów,
  • dynamikę publikacji ogłoszeń i ich popularności,
  • dane z KRS, GUS, CEIDG,
  • opinie z Google,
  • archiwalne ogłoszenia.

Dodatkowo, firmy, które posiadają rozbudowane (płatne) profile w Aplikuj.pl mogą liczyć m.in. na takie funkcjonalności:

  • galeria zdjęć,
  • filmy,
  • sekcja opinii.

 

Kandydat 2.0: technologie i narzędzia

Co w działaniu serwisu pracy ma największe znaczenie dla kandydata? Oto najważniejsze elementy:

  • dopasowana oferta,
  • pełna informacja o ofercie,
  • informacja o pracodawcy,
  • wygodny i intuicyjny proces aplikowania.

W myśl tego Aplikuj.pl w ostatnich miesiącach przebudował serwis i zaproponował całkowicie nowe rozwiązania:

  1. Intuicyjna wyszukiwarka, która proponuje ogłoszenia rzeczywiście pasujące do zapytania. Rozwiązanie wspomagane zaawansowanym autorskim mechanizmem i słownikiem zawodów i obszarów zawodowych.
  2. Profil kandydata, gdzie można bezpiecznie zarządzać własnymi danymi, powiadomieniami oraz przeglądać historię aplikowań.
  3. Kreator CV (wzory do wyboru), czyli możliwość tworzenia plików PDF na podstawie danych wpisanych w profilu.
  4. Setki porad dotyczących samego procesu rekrutowania jak i pracy. Porady są regularnie aktualizowane.
  5. Narzędzia do komunikacji z rekruterem (także video) wywoływane z poziomu ATS oraz kalkulator wynagrodzeń.
  6. Co najważniejsze, szybki proces aplikowania i kontaktu z rekruterem, wygodny także na urządzeniach mobilnych.

Wykonanie większości wyżej wymienionych funkcji platformy było współfinansowane w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

Jakość procesu aplikowania – atrakcyjność oferty – pracodawca. Dla wielu kandydatów te elementy są równoznaczne. Warto o tym pamiętać, myśląc o employer brandingu.

Publikację sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

 

artykuł sponsorowny