Kandydat rozpoczyna ocenę pracodawcy od ogłoszenia - Aplikuj.pl [artykuł sponsorowany]
![Kandydat rozpoczyna ocenę pracodawcy od ogłoszenia - Aplikuj.pl [artykuł sponsorowany]](https://static.pit.pl/filtered/38/311608,917886,z_285_150.jpg)
Wyszukiwarki internetowe codziennie wdrażają coraz nowsze modyfikacje algorytmów, aby jeszcze lepiej dopasowywać dostępne w sieci treści do potrzeb Internautów. Z drugiej strony stoją przedsiębiorcy, którzy chcą łatwo i szybko zdobyć jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Jest to bowiem swojego rodzaju gwarant na większy ruch na stronie, zapewniający firmie wyższe zyski. Pogodzenie obu tych stron jest możliwe z pomocą profesjonalnej agencji SEO, jak Grupa TENSE. Specjaliści agencji marketingowej zadba o stosowanie etycznych strategii SEO i unikanie tzw. Black Hat SEO, czyli działań sprzecznych z wytycznymi Google.
Chcąc zapewnić swojej stronie jak najwyższe miejsce w rankingu, zdarza się, że wpadamy w przesadę, która może być naprawdę opłakana w skutkach dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Niektórzy nieetyczne praktyki SEO wdrażają zupełnie świadomie, a inni mniej doświadczeni webmasterzy nie wiedzą, że prowadzone przez nich działania mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji jak nałożenie sankcji przez Google. Dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji, która doskonale wie, jak zadbać o Twoją stronę - takiej, jak Grupa TENSE.
- W SEO nie ma czegoś takiego, jak droga na skróty - przestrzega Paweł Konopiński, Ekspert SEO w Grupie TENSE. - Łamanie zasad, np. stosowanie plagiatu, choć pozornie może przynieść chwilowe korzyści, jest obarczone dużym ryzykiem utraty wypracowanych przez długi czas wyników, których późniejsza odbudowa może okazać się trudniejsza, niż pierwotnie zakładano Wiąże się to z automatycznie nakładaną karą, tzw. karą algorytmiczną.
Złamanie wytycznych wyszukiwarki najczęściej związane jest z nałożeniem na witrynę filtru – kary, która polega na obniżeniu pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.
Stosowanie nieetycznych technik SEO może zostać ukarane przez Google znacznie poważniejszą sankcją, jaką jest ban. Jest on stosowany w przypadkach, gdy działania prowadzone na stronie są naprawdę poważne. W efekcie witryna całkowicie znika z wyników wyszukiwania. Aby tego uniknąć, skorzystaj z pomocy agencji SEO, która dzięki swojej specjalistycznej wiedzy oraz doświadczeniu, nie dopuści do łamania wytycznych i zadba o wysoką pozycję Twojej strony.
Łamanie wytycznych Google wiąże się z możliwością nałożenia przez wyszukiwarkę różnego rodzaju sankcji w postaci filtrów lub banów, o których wspomnieliśmy wyżej. Można łatwo się domyślić, że ich wdrożenie negatywnie wpływa na widoczność domeny w sieci. W przypadku filtru, który może być nałożony ręcznie lub algorytmicznie, sytuacja jest mniej poważna. Jego konsekwencją z pewnością będzie spadek w wynikach wyszukiwania lub znacznie mniejszy ruch w witrynie. W przypadku filtrów algorytmicznych zmiany te są naturalne, ponieważ aktualizacje algorytmów często wiążą się z nowymi wytycznymi dla webmasterów — specjaliści agencji SEO potrafią szybko wyłapywać te modyfikacje i w porę zareagować, wdrażając odpowiednie zmiany.
Drugim rodzajem sankcji nakładanych przez Google jest ban, którym wyszukiwarka kara strony stosujące nieetyczne praktyki SEO. Jego nałożenie jest jednoznaczne z całkowitym usunięciem strony wraz ze wszystkimi subdomenami z wyników wyszukiwania. W tym przypadku konieczne będzie odnalezienie przyczyny sankcji oraz wysłanie prośby o przywrócenie strony do indeksu wyszukiwarki.
- O filtr nie jest trudno, wystarczy chwila nieuwagi – przestrzega Paweł Konopiński z Grupy TENSE. - Niezabezpieczony formularz rejestracji użytkowników, brak moderacji w komentarzach, a nawet stare i nieaktualizowane wtyczki w WordPress mogą być wykorzystane przez nowicjuszy hakerów, atakujących co popadnie dla satysfakcji za pomocą ogólnodostępnych programów. W IT określamy ich jako "Script kiddie". Konsekwencją takiego ataku będzie nie tylko uszkodzenie serwisu, ale przede wszystkim rozpowszechnianie spamu, za którym wyszukiwarki internetowe nie przepadają.
Aby zapewnić swojej stronie jak najlepsze wyniki, należy pamiętać o kilku zasadach, które stosują wszyscy webmasterzy agencji SEO. Najważniejszą kwestią, z jakiej warto zrezygnować podczas pozycjonowania, jest maskowanie tekstu w witrynie. Jest to tzw. cloaking, który polega na tworzeniu dwóch różnych wersji strony: jedna jest widoczna dla użytkowników, a druga dla robotów indeksujących.
Kolejną kwestią są zduplikowane treści — obecność zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych nieunikalnych tekstów również może przyczynić się do nałożenia przez Google sankcji. Sytuacja ta dotyczy także automatycznie generowanych treści niezgodnych z zasadami SEO — dzisiejsze algorytmy pozwalają wyszukiwarce na weryfikację czy tekst powstał z pomocą narzędzia AI, czy faktycznie stworzył go copywriter agencji marketingowej.
Innym aspektem, przed którym przestrzegają specjaliści agencji SEO jest keyword stuffing, czyli nienaturalne upychanie słów kluczowych. Frazy oczywiście powinny znaleźć się nie tylko w tekstach, ale także atrybutach ALT, meta tagach czy linku, ale ich ilość powinna być optymalna.
Na koniec powiemy nieco o niegdyś popularnej praktyce, którą jest nieetyczne pozyskiwanie linków do strony www. Wraz z aktualizacją algorytmu Pingwin, tworzenie farmy linków, ich kupowanie czy SWL (systemy wymiany linków) nie wpływają już pozytywnie ani na wizerunek, ani pozycjonowanie strony, która je stosuje. Link building powinien opierać się na wiarygodności oraz wysokiej jakości. Dlatego metodą, która sprawdzi się lepiej, jest przede wszystkim budowanie profilu w oparciu o tworzenie artykułów gościnnych z linkowaniem do Twojej strony, pozyskiwanie adresów URL ze stron powiązanych tematycznie i dbanie o ich naturalną, niezbyt dużą i uzyskaną w bardzo szybkim czasie liczbę. Chcesz mieć pewność, że działania promocyjne Twojej strony będą odpowiednio prowadzone? Skontaktuj się z Doradcami Grupy TENSE już dzisiaj.
Jesteś ciekawy, jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w działaniach marketingowych? Zapisz się na bezpłatny webinar z Ekspertem Grupy TENSE, Pawłem Konopińskim.
artykuł sponsorowny