Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wprowadzeniu zmian w telefonicznym kontakcie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych od dnia 20 lipca. Petenci mogą kontaktować się z Zakładem pod nowymi numerami telefonów.
» Z jakich form pomocy oferowanych przez ZUS można skorzystać w lipcu?
Osoby chcące skontaktować się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, czy to w sprawach świadczeń wypłacanych z Tarczy antykryzysowej, prowadzonej działalności gospodarczej, czy też w kwestii pobieranych zasiłków, rent i emerytur nadal będą mogli to robić w formie telefonicznej. Zmienią się jednak numery telefonów poszczególnych infolinii ZUS. Dotychczasowe numery nie będą już aktywne.
Chcesz skontaktować się z ZUS? Zadzwoń na nowe numery telefonów
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że od 20 lipca przestają funkcjonować numery telefonów ZUS utworzone na potrzeby Tarczy antykryzysowej – 22 290 87 01, 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03. Ich miejsce zastąpi rządowa ogólnopolska inforlinia, dostępna pod numerami:
- 22 484 84 84,
- 732 122 500.
Rządowa infolinia dostępna będzie w godzinach od 8.00 do 16.00.
» Układ ratalny w ZUS dla przedsiębiorców w trudnej sytuacji
Dla petentów dostępna będzie również ogólnopolska infolinia ZUS, dostępna w godzinach 7.00-18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00. Konsultant Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ramach infolinii odpowie na pytania związane ze świadczeniami wypłacanymi w ramach Tarczy antykryzysowej, a także wypłacanymi rentami, emeryturami, zasiłkami (w tym dodatkiem solidarnościowym). Udzieli także pomocy osobom ubezpieczonym oraz płatnikom składek.
