Umowa na zastępstwo a ciąża - zwolnienie lekarskie, prawo do urlopu oraz świadczeń

18 listopada 2021 r. rusza rozliczenie pomocy z tarczy PFR 2.0. Projekt nowelizacji uchwały Rady Ministrów przewiduje zmianę terminu zwrotu dotacji z Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm. Do kiedy przedsiębiorcy będą musieli zwrócić dotacje? Jak będzie wyglądało rozliczenie wsparcia?– wyjaśniamy.
» Tarcza PFR 2.0: Rusza proces rozliczania i umarzania subwencji dla mikrofirm i MŚP
Rozliczenie wsparcia z tarczy PFR 2.0 ma odbywać się w trzech etapach:
Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia. Proces rozliczania subwencji odbywać się będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składany był wniosek o udzielenie wsparcia. W odróżnieniu od procesu rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia, a spłata subwencji finansowej będzie odbywać się na inny rachunek.
Źródło: shutterstok
Termin zwrotu przewidziany jest na 15 marca 2022 r., a nie jak było do tej pory 31 stycznia 2022 r.
Warunki, jakie trzeba było spełnić, aby otrzymać wsparcie z Tarczy Finansowej PFR 2.0 różniły się w zależności m.in. od wielkości firmy oraz poziomu spadku przychodów. Co ważne, z programu mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy otrzymali już subwencję z Tarczy Finansowej PFR 1.0.Z programu mogły skorzystać firmy, które wykazały spadek obrotów o min. 30 proc., porównując okres od kwietnia do grudnia 2020 roku lub od października do grudnia 2020 roku z analogicznym okresem roku 2019. Subwencja z Tarczy Finansowej PFR 2.0, przy spełnieniu warunków, będzie mogła zostać umorzona w całości.
Tarcza finansowa PFRKoronawirus w Polsce