Problemy ze sprawdzeniem statusu wniosku o postojowe w PUE

Iwona Maczalska 28.05.2020 12:27 (aktualizacja: )

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił możliwość samodzielnego sprawdzenia statusu złożonego wniosku o świadczenie postojowe. Choć usługa ta powinna być widoczna w profilu płatnika w platformie PUE nie zawsze tak się dzieje. Wątpliwości płatników budzą również same statusy wniosków przypisane przez ZUS.

» Sprawdź w PUE status swojego wniosku o wypłatę świadczenia postojowego

26 maja Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o uruchomieniu dodatkowej funkcji w platformie usług elektronicznych PUE. W platformie dodana została bowiem możliwość podglądu szczegółów złożonych wniosków o świadczenie postojowe. Płatnik może więc dokonać już samodzielnego sprawdzenia statusu złożonego wniosku, daty wypłaty świadczenia, czy też zweryfikowania kwoty świadczenia postojowego. Jak twierdzą płatnicy – niestety nie zawsze jest to możliwe.

» Wniosek o postojowe złożony w maju lub w czerwcu - jak liczyć 15% spadek przychodów

Brak możliwości sprawdzenia statusu wniosku w PUE

Część płatników składek chcących sprawdzić status złożonego przez siebie wniosku napotkało na niemałe problemy. Nie w każdym bowiem przypadku poznanie szczegółów złożonego wniosku okazało się możliwe. Płatnicy skarżą się w szczególności na brak zakładki ,,świadczeniobiorca” oraz  ,,Tarcza antykryzysowa” w PUE.

Źródło: komentarze PIT.pl

» Świadczenie postojowe - Tarcza 4.0 szykuje zmiany

ZUS za pośrednictwem Tweetera podpowiada jak rozwiązać ten problem. Jak twierdzi ,, Sam profil "ogólny" mają w PUE osoby, które dotychczas nie były ubezpieczone i nie pobierały świadczeń. Żeby pojawiła się zakładka „świadczeniobiorca”, należy skontaktować się z naszymi pracownikami (np. przez PUE). Przypiszą nową rolę do profilu”.

Źródło: twitter.com/zus_pl

Jak się okazuje – bez kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych może się nie obejść. Dla osób, które wykluczają możliwość osobistej wizyty w oddziale ZUS, najprostszą formą kontaktu będzie sama platforma usług elektronicznych PUE – za pośrednictwem funkcji ,,Zadaj pytanie ZUS”. Skorzystanie bowiem z telefonicznej formy kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych może być aktualnie bardzo utrudnione.

Status ,,prowadzone postępowanie wyjaśniające" w PUE

Płatnicy, którym udało się skorzystać z nowej usługi często zawracają uwagę na niezrozumiały dla nich status złożonych wniosków. Jednym z częściej występujących statusów, który niepokoi płatników jest status ,,Prowadzone postępowanie wyjaśniające”.

Jak twierdzi ZUS "Postępowanie wyjaśniające" oznacza, że pierwsza weryfikacja wykazała, że wniosek zawiera błędy. W takiej sytuacji nasz pracownik musi wyjaśnić sprawę przed wypłatą postojowego”.

Źródło: twitter.com/zus_pl

Status ,,wniosek pozostawiony bez rozpatrzenia" w PUE

Zaniepokojenie płatników budzi również status wniosku ,,Pozostawiony bez rozpatrzenia”.

Źródło: twitter.com/zus_pl

Pomimo zapytań płatników - ZUS nie udzielił jeszcze wyjaśnienia, co taki status oznacza. Po otrzymaniu odpowiedzi niezwłocznie o tym poinformujemy.

Świadczenie postojoweKoronawirus w PolsceHOT