Skip to content

Jaka wersja PIT-11 do rozliczeń 2024 roku? Ministerstwo Finansów wyjaśnia, która wersja będzie właściwa

Już w styczniu płatnicy zobowiązani będą do sporządzenia informacji PIT-11 za 2024 rok. Jaką wersję druku zastosować w 2025 roku by nie popełnić błędu? Wyjaśnia to Ministerstwo Finansów.

Wraz z nadejściem nowego roku podatkowego wielu księgowych i pracodawców zastanawia się, jaki wzór deklaracji PIT-11 będzie obowiązywał w 2025 roku. Ponieważ na stronie gov.pl nadal nie ma nowego druku, o informację na temat wzoru właściwego na 2025 rok zapytaliśmy Ministerstwo Finansów.

 Jaka wersja PIT-11 za 2024 rok

Źródło: shutterstock

Czy będzie aktualizacja wzoru PIT-11 na 2025 rok?

Wszystko wskazuje na to, że nie musimy czekać na nowy wzór wniosku informacji PIT-11. Na pytanie redakcji PIT.pl resort finansów odpowiedział, że ,,na potrzeby rozliczenia za 2024 r. właściwy jest formularz PIT-11 z indeksem (29). Zasadą nie jest rokroczne zmienianie tego formularza, jak i pozostałych dotyczących rocznego rozliczenia podatkowego. Formularze podatkowe w podatku PIT odzwierciedlają aktualny stan prawny. Zatem kolejna wersja formularza wydawana jest jedynie, gdy formularz ten powinien uwzględnić zmiany legislacyjne”.

Ponieważ w 2024 roku nie miały miejsca znaczące zmiany w tym zakresie, w 2025 roku do urzędu skarbowego oraz podatnika przekazać należy informację PIT-11 w wersji 29.

Deklaracja Pobierz Opis deklaracji
PIT-11 (29) aktywny skoroszyt excell Informacja o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy

Kto musi złożyć PIT-11 w 2025 roku?

Przypomnijmy, że osobami zobowiązanymi do przekazania PIT-11 są pracodawcy, zleceniodawcy oraz inni płatnicy podatku dochodowego, którzy w imieniu pracowników naliczają i odprowadzają podatek dochodowy oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w ramach wynagrodzenia dla swoich pracowników.

Obowiązkiem pracodawcy jest dostarczenie formularza podatnikowi oraz przesłanie go do urzędu skarbowego w terminie do:

  • 31 stycznia 2025 roku (w przypadku wersji elektronicznej) – do urzędu skarbowego,

  • 28 lutego 2025 roku (w przypadku wersji papierowej) – do pracownika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *