Brak bonu turystycznego w PUE. ZUS radzi, co robić

Iwona Maczalska 04.08.2020 13:44 (aktualizacja: )

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o pierwszych udanych płatnościach za pośrednictwem bonu turystycznego. Tymczasem wiele rodzin sygnalizuje, że choć bon się należy, nie można znaleźć go w platformie PUE ZUS.

» Jak uzyskać bon turystyczny? Aktywuj go w PUE

Zakład Ubezpieczeń Społecznych chwali Polaków, którzy skorzystali już z wakacji w ramach Polskiego Bonu Turystycznego. Jak się okazuje ,,szczęśliwców”, którym udało się bez problemów aktywować bon i dokonać nim płatności jest aż 3,2 tys. (dane na 03.08.2020 rok). Niestety nie wszystkie rodziny są zadowolone z funkcjonowania bonu. Coraz częściej dochodzą do nas informacje o problemach z aktywowaniem bonu turystycznego.

Brak bonu turystycznego w PUE. ZUS radzi

Źródło: shutterstock.com

Bon turystyczny się należy, ale nie ma go w PUE

Rodziny zainteresowane wykorzystaniem bonu turystycznego jeszcze w sierpniu, zaraz po uruchomieniu usługi ,,Polski Bon Turystyczny” w PUE, licznie podejmowały próbę jego aktywacji w platformie. W niektórych przypadkach okazało się to niemożliwe. Jak sygnalizują czytelnicy PIT.pl - pomimo, że bon turystyczny w świetle przepisów prawa się należy - nie można dokonać jego aktywacji w PUE, ponieważ jest niewidoczny.

Źródło: Komentarze PIT.pl

Brak bonu turystycznego w PUE - ZUS znalazł rozwiązanie

Jak donosi serwis Money.pl ,,Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych udało się zidentyfikować problem”. Jak twierdzi ZUS - bon turystyczny bez problemu może aktywować dokładnie ten rodzic, który wcześniej wnioskował o przyznanie świadczenia 500+. ZUS dokonuje bowiem zaciągania danych wyłącznie od płatników, którzy za pośrednictwem swojego konta składali wnioski o świadczenie wychowawcze 500+.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych radzi więc, by w celu uniknięcia trudności w aktywacji bonu - dokonuwać tego z konta osoby wcześniej wnioskującej o świadczenie 500+.

» Bon turystyczny. ZUS podpowiada jak założyć konto na PUE

Złóż reklamację do Polskiego Biura Turystycznego

Rodziny mające problem z aktywacją bonu turystycznego, mogą złożyć reklamację do Polskiej Organizacji Turystycznej. Reklamacji należy dokonać poprzez złożenie wniosku o ustalenie prawa do bonu lub dodatkowego uprawnienia do bonu. Wniosek można złożyć zarówno w wersji papierowej, jak i poprzez platformę PUE. Wnioski papierowe wysłać należy na adres ul. Janińska 32, 32-020 Wieliczka. Wzór wniosku dostępny jest na stronie www.bonturystyczny.gov.pl. WIęcej na ten temat w artykule ,,Brak bonu turystycznego w PUE. Złóż reklamację do Polskiego Biura Turystycznego". 

Polski Bon Turystyczny