Umowa na zastępstwo a ciąża - zwolnienie lekarskie, prawo do urlopu oraz świadczeń

Od 22 listopada tego roku w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS będą czynne o godzinę krócej. Skrócony czas urzędowania będzie obowiązywał do 31 marca 2022 roku - informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych w przesłanej informacji prasowej.
W poniedziałki – począwszy od 22 listopada - będą one czynne od godz. 8 do 17. "To o godzinę krócej niż dotychczas – wskazuje rzecznik ZUS Paweł Żebrowski. Jak wskazuje ZUS zmiana jest podyktowana m.in. sytuacją epidemiologiczną w kraju. Czas pracy sal obsługi wprowadzany od najbliższego poniedziałku będzie obowiązywał do końca marca. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów w ZUS będą czynne tak jak do tej pory, w godzinach 8.00-15.00.
Źródło: shutterstock
ZUS zachęca w przesłanym komunikacie do korzystania też z innych formach kontaktu. W dni powszednie od godz. do godz. 18 działa Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail: [email protected]). Wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego oddziału ZUS można też konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.
System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.