Tarcza PFR 2.0: Odrzucony wniosek, o pomoc trzeba wnioskować ponownie

Wójtowie, burmistrzowie oraz prezydenci miast zostaną objęci obowiązkiem corocznego składania sprawodania finansowego w zakresie podatków lokalnych tj. podatku od niruchomości, podatku rolnego, czy leśnego. Wszystko za sprawą najnowszego rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów, które weszło w życie 12 stycznia.
Nowy obowiązek podatkowy dla wójtów i burmistrzów / YAY foto
Wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) będą corocznie składać sprawozdania podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego oraz leśnego. 12 stycznia 2018 r. wchodzą w życie przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2455).
Sprawozdania będą sporządzane w formie dokumentu elektronicznego i przekazywane za pośrednictwem regionalnych izb obrachunkowych do Ministerstwa Finansów w postaci elektronicznej. Będzie się to odbywać z wykorzystaniem informatycznego systemu sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego BeSTi@. Taka funkcjonalność w systemie zostanie udostępniona z początkiem lutego 2018 r.
Sprawozdanie składa się z dwóch części. Są to:
Pierwsza część sprawozdania dotycząca stawek podatku od nieruchomości oraz średnich cen skupu żyta i sprzedaży drewna powinna zostać przekazana przez organ podatkowy do właściwej regionalnej izby obrachunkowej do 28 lutego 2018 r.
Druga część sprawozdania dotycząca podstaw opodatkowania podatkiem od nieruchomości, podatkiem rolnym i podatkiem leśnym, w tym podstaw opodatkowania zwolnionych z tych podatków, powinna zostać przekazana przez organ podatkowy do właściwej izby obrachunkowej do 20 lipca 2018 r.
Regionalne izby obrachunkowe przekazują sprawozdania otrzymane od organów podatkowych odpowiednio w terminach do 10 marca oraz do 31 lipca 2018 r.
Źródło: finanse.mf.gov.pl