Zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek wydawane przez ZUS. Zmiany od 1 listopada

Redakcja PIT.pl

Od 1 listopada 2025 r. ZUS zmienił proces obsługi wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (wniosek RWN).

Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek będzie wysyłane na profil płatnika na PUE ZUS/eZUS.

,,Jeśli nie będziemy mogli wydać zaświadczenia, decyzję o odmowie wyślemy na adres do doręczeń elektronicznych (ADE) płatnika. Po odebraniu decyzji na ADE, dokument prześlemy również na profil płatnika na PUE ZUS/eZUS. Odpowiedź na wniosek RWN będzie w postaci dokumentu elektronicznego w formacie pdf, opatrzonego podpisem kwalifikowanym osoby uprawnionej do jego wydania. Wprowadziliśmy też niewielkie zmiany w treści zaświadczenia oraz decyzji, zmieniliśmy też układ graficzny tych dokumentów, aby były czytelniejsze dla odbiorcy" - informuje ZUS na swojej stronie internetowej.

Zmiany w ZUS od 1 listopada

Źródło: shutterstock

Wprowadzone zmiany wynikają z przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.)

Źródło: ZUS

ZUSPrzedsiębiorcaHome 3