Pobierz e-pity 2019

Obsługa klientów ZUS w związku ze stanem epidemii

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że w związku ze stanem epidemii w Polsce do 10 kwietnia kontaktować się z ZUS można zarówno poprzez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS jak i telefonicznie.

Przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS - bez wychodzenia z domu.

Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z naszych usług elektronicznych.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

Telefonicznie - bez wychodzenia z domu

Do dyspozycji są:

1. ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18

2. specjalny nr telefonu dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:

  • nr telefonu 22 290 87 01 (obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacj oraz obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły),
  • nr telefonu 22 290 87 02;  nr telefonu 22 290 87 03 (obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców).

We wszystkich placówkach ZUS ale w wyodrębnionych strefach, można samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.

Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.

Źródło: ZUS.pl

Koronawirus w PolsceZUS