Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że w związku ze stanem epidemii w Polsce do 10 kwietnia kontaktować się z ZUS można zarówno poprzez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS jak i telefonicznie.
Przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – bez wychodzenia z domu.
Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z naszych usług elektronicznych.
Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
Telefonicznie – bez wychodzenia z domu
Do dyspozycji są:
1. ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
2. specjalny nr telefonu dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15:
- nr telefonu 22 290 87 01 (obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacj oraz obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły),
- nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03 (obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców).
We wszystkich placówkach ZUS ale w wyodrębnionych strefach, można samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.
Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.
Źródło: ZUS.pl
