Kontrola z Państwowej Inspekcji Pracy. PIP radzi, jak się przygotować

Logowanie zaraz po północy do usługi Twój e-PIT nie można nazwać udanym. 2 minuty po starcie jeszcze wydawało się realne, ale nie zakończyło się sukcesem. Natomiast kolejna próba o godzinie 00:12 niestety zakończyła się komunikatem: Czas połączenia został przekroczony.
[aktualizacja 00:41]: Na szczęście 41 minut po północy usługa załadowała się pomyślnie.
[aktualizacja 08:43]: Po spokojniejszym poranku jednak znów problemy. Limit czasu przekroczony.
Źródło: shutterstock.com
W nocy z poniedziałku na wtorek 15 lutego 2022 roku miała ruszyć - już czwarty rok z rzędu - usługa Twój e-PIT, w której Ministerstwo Finansów i Krajowa Administacja Skarbowa przygotowywują rozliczenia PIT-37, PIT-36, PIT-28 i PIT-28 dla podatników. Jeszcze w poniedziałek popołudniu na konferencji prasowej online padło z ust przedstawicieli KAS, że w tym roku zwiększono trzykrotnie wydajność serwerów obsługujących system i są gotowe na wzmożony ruch. Przypomnijmy, że rok temu, po uruchomieniu usługi, system Twój e-PIT notował 105 logowań na sekundę.
Niestety chyba zbyt wielu podatników nie mogło spać w nocy i czekało na swój PIT. Logowanie nie powiodło się, ani powrótna próba 12 minut po północy. Dopiero o godzinie 00:41 załadowały się moje dane podatnika z Twój e-PIT.
Źródło: screen własny po próbie logowania do usługi Twój e-PIT
[aktualizacja wtorek 15 lutego 2022 roku, godz. 08:44]: Niestety po porannych godzinach spokoju chyba znów Polacy szturmem ruszyli do usługi Twój e-PIT. Strona www.urzadskarbowy.gov.pl nie ładuje się, a pojawia się komunikat "The connection has tomed out".
[aktualizacja godz. 11:05]: Niestety coraz więcej głosów podatników o tym, ze nie udaje się im zalogować do usługi Twój e-PIT. O ile rano pierwsze osoby złożyły swoje zeznania podatkowe bez problemu - resort finansów na Twitterze podaje, że było to ok. 40 tys. deklaracji e-PIT - to już ok godz. 8.30 zaczęły się zgłoszenia o przekroczeniu czasu ładowania strony.
Na pytanie o doświadczenie z porannym logowaniem do Twój e-PIT - "Jak poszło?" - userzy na Facebook odpowiadają:
Źródło: screen własny z fanpage FB PIT.pl
Jak podaje nasz serwis Bankier.pl, również o innych kłopotach technicznych informują użytkownicy - choćby o niedziałających funkcjach usługi po logowaniu zakończonym sukcesem. Chodzi o brak możliwości złożenia formularzy podatkowych z powodu niedziałającego przycisku "Akceptuj i wyślij".
[aktualizacja 16.02.2022]: Wczoraj wieczorem (wtorek) na koncie Twój e-PIT na Facebooku ogłoszono prace serwisowe, w celu poprawy zaobserwowanych problemów technicznych w działaniu usługi Twój e-PIT.
Źródło: screen własny FB na koncie Twój e-PIT
Z jednej z odpowiedzi w komentarzach możemy dowiedzieć się, że podatnicy, którym nie załadowały się dokumenty źródłowe lub mieli problemy z Twój e-PIT są proszeni o ponowne zalogowanie się w środę 17 lutego: "System działa i realizuje usługę. Z powodu ogromnego zainteresowania niektórzy użytkownicy mogą mieć problem z pobraniem przygotowanego dla nich PIT-a, za co przepraszamy. Użytkownicy zaakceptowali już ponad 100 tys. zeznań, odnotowaliśmy blisko 1 mln logowań. Przez najbliższe dwie doby przepływ danych w systemie będzie udrażniany i nad tym pracujemy. W trakcie prac technicznych mogą występować krótkie przerwy w dostępie do usługi, ale o tym będziemy informować na bieżąco. Dlatego prosimy użytkowników, którzy nie mogli dziś pobrać swojego zeznania lub nie widzą w zakładce z dokumentami źródłowymi informacji od płatników (np. PIT-11), o powtórne zalogowanie się do usługi 17 lutego."
Źródło: screen własny FB na koncie Twój e-PIT
Z jednej z odpowiedzi w komentarzach możemy dowiedzieć się, że pierwszego dnia funkcjonowania Twój e-PIT zaakceptowano ponad 100 tys. przygotowanych rozliczeń online. System odnotował ponad 1 mln logowań.