Kontrola z Państwowej Inspekcji Pracy. PIP radzi, jak się przygotować

Ministerstwo Finansów poinformowało podatników w komunikacie technicznym o czasowym wyłączeniu serwisu e-mikrofirma.mf.gov.pl. Kilka dni temu uruchamiano nową wersję aplikacji e-mikrofirma do składania JPK_VAT z deklaracją. Coś jednak poszło nie tak.
» Od 2 listopada problem z przetwarzaniem plików JPK. Status 120. Nie wysyłaj ich ponownie
Źródło: shutterstock.com
Serwis internetowy e-mikrofirma.mf.gov.pl, jak i aplikacja e-mikrofirma z powodów technicznych zostały czasowo wyłączone.
Być może powodem jest usunięcie problemów związanych z autoryzacją za pomocą sum kontrolnych z części ewidencyjnej, które aplikacja żądała w formie niezaokrąglonej. A przecież według przepisów należy zaokrąglać te wielkości.
Źródło: screen własny, PIT.pl
Przypomnijmy, że z pomocą aplikacji e-mikrofirma można wystawić i zapisać faktury krajowe, stworzyć ewidencję VAT oraz wygenerować pliki JPK_VAT i JPK_FA. Po raz pierwszy nowe pliki JPK_VAT trzeba złożyć do 25 listopada.
O przywróceniu działania aplikacji e-mikrofirma resort finansów poinformuje w osobnym komunikacie.
[aktualizacja z godz. 13:10]: Pozostałe bezpłatne narzędzia do wysyłki JPK również nie działają. Z powodów technicznych aplikacje e-mikrofirma, formularz interaktywny i Klient JPK WEB zostały czasowo wyłączone .
Dopiero w poniedziałek rano, 9 listopada pojawił się komunikat o usunieciu kłopotów technicznych i resort finansów przywrócił dostępność bezpłatnych narzędzi do obsługi JPK_VAT z deklaracją.