Problem z przetwarzaniem plików JPK. Status 120. Nie wysyłaj ich ponownie

Katarzyna Sudaj

Ministerstwo Finansów poinformowało o kolejnym dniu utrudnień w przetwarzaniu plików JPK wysyłanych na bramkę e-dokumenty.mf.gov.pl. Problemy zaczęły się już w poniedziałek 2 listopada. Resort radzi, co zrobić z tej sytuacji.

[aktualizacja z godz. 13:10]: Pozostałe bezpłatne narzędzia do wysyłki JPK również nie działają. Z powodów technicznych aplikacje e-mikrofirma, formularz interaktywny i Klient JPK WEB zostały czasowo wyłączone.

Problem z przetwarzaniem plików JPK. Status 120. Nie wysyłaj ich ponownie
Źródło: shutterstock.com

Zgodnie z dzisiejszym komunikatem technicznym, już od 2 listopada 2020 r. występują przejściowe problemy z przetwarzaniem plików JPK. Status 120 może utrzymywać się przez dłuższy czas.

» e-mikrofirma do wysyłki nowego JPK_VAT też czasowo niedostępna

Uwaga!

Resort finansów prosi, aby nie przesyłać ponownie tych samych dokumentów. Należy cierpliwie oczekiwać na dalsze statusy przetwarzania.

JPK Jednolity Plik Kontrolny