Od 8 czerwca 2019 r. na PUE ZUS udostępniono nowe funkcje dla płatników składek.
W aplikacji ePłatnik:
- dodano obsługę dokumentów płatniczych
- nowy „Kreator – Obsługa dokumentów płatniczych”,
- nowa zakładka „Płatności – Dokumenty płatnicze”.
Dokumenty płatnicze można utworzyć jako wpłata gotówkowa lub przelew.
Dokumenty płatniczy utworzony w trybie „Wpłata gotówkowa” może zostać wydrukowany, natomiast w trybie „Przelew” – wydrukowany lub wyeksportowany do formatu ELIXIR csv.
W kreatorze udostępniono kalkulator odsetkowy. Jeżeli płatnik ma zaległości – może doliczyć kwotę zaległości i odsetek do tworzonego dokumentu – jeżeli zostały ustalone przez ZUS.
Szczegółowe informacje o nowej funkcjonalności dostępna jest w pomocy kontekstowej dla portalu PUE ZUS https://www.zus.pl/portal/pomoc/
- dodano funkcjonalność przenoszenia przez system kodu tytułu ubezpieczenia z kartoteki ubezpieczonego do dokumentów ubezpieczeniowych dla dokumentów tworzonych ręcznie i za pomocą kreatora, usunięto kolor tła na wydrukach dokumentów ubezpieczeniowych z aplikacji ePłatnik.
W widoku Płatnika dodano zakładkę deklaracje rozliczeniowe.
Źródło: ZUS
