Użytkownicy systemu viaTOLL do 30 września mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald albo ich przeksięgowanie. W przypadku braku wniosku, środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego i nie będzie można ich już odzyskać.
Do 30 września wniosek o zwrot środków z viaToll
Do 30 września osoby, które chcą odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe powinny:
- przesłać podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres [email protected], aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu mogą dopisać dowolną liczbę urządzeń
- przesłać podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny na adres [email protected] z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
- złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołącz zdjęcia urządzeń pokładowych
Przeksięgowanie środków z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL
Użytkownicy posiadający konto w e-toll mają prawo do złożenia wniosku o przeksięgowanie środków, stąd mogą:
lub
- złóż bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL

Źródło: shutterstock
Infolinia dla użytkowników
Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:
- 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
- +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl.