
W związku z wątpliwościami podatników co do sposobu składania Informacji TPR (wariant 5) dotyczącej podmiotu przejętego, gdy połączenie nastąpiło z zamknięciem jego ksiąg rachunkowych, Ministerstwo Finansów poinformowało, że w takiej sytuacji podmiot przejmujący składa odrębną Informację TPR za podmiot przejęty.
» Informator TPR (ceny transferowe) – pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów

Źródło: shutterstock
Podmiot przejmujący, który wypełnia Informację TPR w wariancie 5 dla podmiotu przejętego, składa ją do Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego dla swojej siedziby. Podmiot przejmujący w sekcji B formularza wskazuje swoje dane identyfikacyjne. Natomiast w sekcjach C, D i F wskazuje dane dotyczące podmiotu przejętego, w sekcji A podmiot przejmujący wskazuje właściwego dla swojej siedziby Naczelnika Urzędu Skarbowego, ale okres i cel dotyczące podmiotu przejętego. Jednocześnie w sekcji E (Dodatkowe informacje) podmiot przejmujący winien zamieścić następującą informację: Informacja TPR złożona za podmiot przejęty [NIP, Nazwa, adres, przeważające PKD]. NIP zapisuje się w tym przypadku jako ciąg cyfr (bez spacji czy myślników). Taką Informację TPR podpisuje podmiot przejmujący.
Źródło: Ministerstwo Finansów
![Wyższy zasiłek pogrzebowy od 2026 roku. Jak się o niego ubiegać? [Poradnik ZUS]](https://static.pit.pl/filtered/c9/322761,714094,z_285_150.jpg)



