Problemy z wysyłką JPK_VAT ze starszych wersji systemu Windows

25.05.2017 09:00 (aktualizacja: )

Problemy z wysyłką JPK_VAT ze starszych wersji systemu Windows

2017-05-25

Od pewnego czasu docierają do nas sygnały od naszych czytelników, że mają problem z wysyłką pliku JPK_VAT z komputerów ze starszymi systemami, czyli Windows XP i Vista. W zasadzie bez problemu wysyłka odbywa się tylko z komputerów o systemach operacyjnych Windows 7, 8, 8.1 oraz 10. Co jest tego przyczyną?

<< Czy powszechny obowiązek składania plików JPK
wpłynie na podwyżkę cen usług księgowych? [SONDA] >>

Weryfikacja składanych plików JPK_VAT
Źródło: Min. Fin. 

>>> Kolejna weryfikacja składanych plików JPK_VAT <<<

Bezpieczna komunikacja i wysyłka dokumentów do usługi JPK

Sprawę wyjaśnia komunikat Ministerstwa Finansów: "w związku z wprowadzeniem od 3 kwietnia 2017 roku przez firmę Microsoft zmian w usłudze chmurowej Azure dotyczących bezpiecznej komunikacji TLS/SSL i usunięciem obsługi algorytmów szyfrowania połączenia (TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA), mogą wystąpić problemy z komunikacją i wysyłaniem dokumentów do usługi JPK z systemów operacyjnych niewspieranych aktualizacjami, w szczególności z systemu Windows XP".

>>> Płatnik ZUS nie zadziała w systemie Windows XP <<<

Źródło: finanse.mf.gov.pl