Problemy z wysyłką JPK_VAT ze starszych wersji systemu Windows
2017-05-25
Od pewnego czasu docierają do nas sygnały od naszych czytelników, że mają problem z wysyłką pliku JPK_VAT z komputerów ze starszymi systemami, czyli Windows XP i Vista. W zasadzie bez problemu wysyłka odbywa się tylko z komputerów o systemach operacyjnych Windows 7, 8, 8.1 oraz 10. Co jest tego przyczyną?
<< Czy powszechny obowiązek składania plików JPK
wpłynie na podwyżkę cen usług księgowych? [SONDA] >>
Źródło: Min. Fin.
>>> Kolejna weryfikacja składanych plików JPK_VAT <<<
Bezpieczna komunikacja i wysyłka dokumentów do usługi JPK
Sprawę wyjaśnia komunikat Ministerstwa Finansów: „w związku z wprowadzeniem od 3 kwietnia 2017 roku przez firmę Microsoft zmian w usłudze chmurowej Azure dotyczących bezpiecznej komunikacji TLS/SSL i usunięciem obsługi algorytmów szyfrowania połączenia (TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA), mogą wystąpić problemy z komunikacją i wysyłaniem dokumentów do usługi JPK z systemów operacyjnych niewspieranych aktualizacjami, w szczególności z systemu Windows XP„.
>>> Płatnik ZUS nie zadziała w systemie Windows XP <<<
Źródło: finanse.mf.gov.pl
