Darmowa skarbówka on-line. Nowe usługi z zakresu VAT, PIT i CIT w e-US

ZUS poinformował, że z powodów technicznych, występują czasowe utrudnienia w wydawaniu zaświadczeń (w tym zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek) na salach obsługi klientów.
W komunikacie prasowym sprzed kilku dni mogliśmy przeczytać: "Zgodnie z podpisaną 2 marca 2018 roku umową na utrzymanie Kompleksowego Systemu Informatycznego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a firmą Comarch, spółka informatyczna przejmuje sukcesywnie od dotychczasowego dostawcy obsługę kolejnych obszarów kompetencyjnych." 1 lutego tego roku Comarch przejął od Asseco kolejnych 16 metryk KSI ZUS i od teraz będzie obsługiwał już prawie połowę wszystkich metryk w systemie KSI ZUS, a miesięczne oszczędności ZUS wynikające z tego przejęcia od dotychczasowego wykonawcy wyniosą prawie milion złotych."
Jednak zwykle przy operacjach informatycznych na ta wielką skalę pojawiają się jakieś problemy techniczne. I tak mamy tym razem. Jednak obie firmy i ZUS pracują już nad szybkim przywróceniem usługi.
Zakład Ubezpieczeń Społęcznych zapewnia, że każdy złożony wniosek o wydanie zaświadczenia będzie rozpatrywany w jak najszybszym trybie. Wystawiane zaświadczenia będą przekazywane klientom zgodnie z dyspozycją złożoną na wniosku tj. elektronicznie w przypadku posiadania konta na PUE, listownie lub osobiście w placówce ZUS.
O pełnym przywróceniu usługi wystawiania zaświadczeń ZUS będzie informował niezwłocznie.
na podstawie komunikatów prasowych ZUS i formy Comarch
[aktualizacja 07.02.2019 r.]: komunikat ZUS zniknął ze strony www.zus.pl, więc można założyć, że problemy techniczne zostały usunięte