Pobierz e-pity 2018

Problemy techniczne w ZUS z wystawianiem zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek

06.02.2019 09:25 (aktualizacja: )

ZUS poinformował, że z powodów technicznych, występują czasowe utrudnienia w wydawaniu zaświadczeń (w tym zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek) na salach obsługi klientów.

Zmiana firmy informatycznej

W komunikacie prasowym sprzed kilku dni mogliśmy przeczytać: "Zgodnie z podpisaną 2 marca 2018 roku umową na utrzymanie Kompleksowego Systemu Informatycznego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a firmą Comarch, spółka informatyczna przejmuje sukcesywnie od dotychczasowego dostawcy obsługę kolejnych obszarów kompetencyjnych." 1 lutego tego roku Comarch przejął od Asseco kolejnych 16 metryk KSI ZUS i od teraz będzie obsługiwał już prawie połowę wszystkich metryk w systemie KSI ZUS, a miesięczne oszczędności ZUS wynikające z tego przejęcia od dotychczasowego wykonawcy wyniosą prawie milion złotych."

Jednak zwykle przy operacjach informatycznych na ta wielką skalę pojawiają się jakieś problemy techniczne. I tak mamy tym razem. Jednak obie firmy i ZUS pracują już nad szybkim przywróceniem usługi.

Zakład Ubezpieczeń Społęcznych zapewnia, że każdy złożony wniosek o wydanie zaświadczenia będzie rozpatrywany w jak najszybszym trybie. Wystawiane zaświadczenia będą przekazywane klientom zgodnie z dyspozycją złożoną na wniosku tj. elektronicznie w przypadku posiadania konta na PUE, listownie lub osobiście w placówce ZUS.

O pełnym przywróceniu usługi wystawiania zaświadczeń ZUS będzie informował niezwłocznie.

na podstawie komunikatów prasowych ZUS i formy Comarch

[aktualizacja 07.02.2019 r.]: komunikat ZUS zniknął ze strony www.zus.pl, więc można założyć, że problemy techniczne zostały usunięte

ZUS