Do 25 stycznia JPK_VAT w zakresie ewidencji i deklaracji dla rozliczających się kwartalnie

Za pomocą narzędzia ANALIZATOR_JPK Ministerstwo Finansów kompleksowo sprawdza faktury wysłane za pośrednictwem plików JPK_VAT. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości przedsiębiorcy otrzymają e-maila z prośbą o wyjaśnienie bądź dokonanie korekty.
O konieczności dokonania krekty JPK_VAT MF poinformuję poprzez wiadomość e-mail / YAY foto
Analiza wykazała, jakie problemy najczęściej pojawiały się podczas składania przez przedsiębiorców JPK_VAT za styczeń 2018 r.
Chodzi o:
W najbliższym czasie podatnicy, u których stwierdzono takie przypadki, otrzymają e-maile z adresu dppt.automat@mf.gov.pl (podpisane „Ministerstwo Finansów"). Będą one zawierać prośbę o sprawdzenie JPK_VAT, a w przypadku stwierdzenia błędów – skorygowanie złożonej deklaracji VAT lub/i pliku JPK_VAT. Pytania i wątpliwości prosimy kierować bezpośrednio do swoich urzędów skarbowych.
Uwaga: e-maile nie będą zawierać żadnych wezwań do zapłaty podatku, odnośników zewnętrznych (linków) ani załączników w formie plików.
Przedsiębiorcy, którzy nie zgłosili w urzędzie skarbowym lub nie podali w przesłanym JPK_VAT swojego adresu e-mail, otrzymają powiadomienia pisemne lub SMS.
Przypominamy, że aby otrzymywać od administracji skarbowej e-maile, które dają możliwość korekty JPK_VAT bez konsekwencji, należy wypełniać i aktualizować pole >Adres e-mail< w JPK_VAT.
Źródło: finanse.mf.gov.pl