![API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0. [Komunikat MF] Które faktury podlegają migracji?](https://static.pit.pl/filtered/5d/322141,607242,z_285_150.jpg)
Dnia 26 września 2011 roku Ministerstwo Finansów wydało rozporządzenie w sprawie zeznania podatkowego składanego przez podatników podatku od spadku i darowizn (Dz.U. 2011 nr 216 poz. 1276). Rozporządzenie to określa w szczególności nowy wzór zeznania podatkowego SD-3 i SD-3/A o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych, zakres danych w nim zawartych, rodzaje dokumentów jakie powinny zostać dołączone do zeznania podatkowego, a także przypadki, w których zeznanie podatkowe może być złożone wspólnie.
Pobierz nowe druki SD-3 i SD-3/A
Zgodnie z rozporządzeniem do zeznania podatkowego podatnicy spadów i darowizn powinni dołączyć wszelkie niezbędne dokumenty mające wpływ na podstawę opodatkowania m.in.
- orzeczenie sądowe, testament, czy umowę potwierdzające nabycie rzeczy, praw majątkowych,
- wypis z księgi wieczystej, umowę sprzedaży potwierdzające posiadanie przez zbywcę prawa do rzeczy lub praw majątkowych,
- wypis z księgi wieczystej potwierdzającej obciążenie nieruchomości hipoteką, zaświadczenie spółdzielni mieszkaniowej o istnieniu długów ciążących na lokalu – w sytuacji występowania długów i ciężarów obciążających nabyte rzeczy, prawa majątkowe.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 23 października 2011 roku. Druki formularzy obowiązujące przed dniem wejścia w życie mogą być stosowane do wyczerpania nakładów, lecz nie dłużej niż do 31 grudnia 2012r.
Iwona Karkus
Bankier.pl