Od dziś, 1 lipca 2021 roku można składać wnioski o świadczenie z programu Dobry Start na rok szkolny 2021/2022. Wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną, a wypłata 300 zł nastąpi tylko na konto bankowe.

Źródło: shutterstock.com
1 lipca zaczyna się nowy okres, w którym można wnioskować o świadczenie z programu Dobry Start na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Wnioski będzie można składać do końca listopada, a wysokość świadczenia wynosi niezmiennie 300 zł jednorazowo na dziecko.
Co nowego w programie Dobry Start?
Już w kwietniu informowaliśmy, że projekt zmian przepisów zakłada, że:
- obsługą i wypłatą świadczenia nie będą zajmować się już samorządy (np. MOPS-y), tylko Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
- wnioski będzie trzeba składać przez internet – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Uwaga!
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
Poczta Polska pomoże z wnioskiem online
Dla osób wykluczonych cyfrowo, które nie mają dostępu do internetu albo nie poradzą sobie samodzielnie z wysyłką wniosku online, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w porozumieniu z Pocztą Polską przygotowało mobilne punkty wsparcia. Pracownicy ZUS będą zakładali zainteresowanym profile na PUE ZUS i pomagali z wypełnieniem wniosku o świadczenie z programu Dobry Start.

Źródło: Twitter ZUS
Pracownicy ZUS będą pełnić dyżury nie tylko w placówkach Poczty Polskiej, ale także w siedzibach urzędów miasta, gminy i KRUS.
Pomoc dla rolników także w KRUS
Wnioski o przyznanie rządowego świadczenia na wyprawkę szkolną dla dziecka będzie można złożyć także w placówkach KRUS, gdzie pojawią się pracownicy ZUS z mobilnymi punktami programu Dobry Start.
Prof. Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zapewnia, że pracownicy ZUS-u pomogą w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.
Pomoc w wypełnieniu e-wniosku o świadczenie Dobry Start
Pomoc można otrzymać:
- na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 -15.00
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: [email protected],
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
- w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS.
