Kontrolerzy PIP z dodatkowym urlopem wypoczynkowym

Katarzyna Sudaj

Pracownicy Państwowej Inspekcji Pracy chcą, na wzór funkcjonariuszy NIK, dodatkowych dni urlopu po  co najmniej 10-letnim stażu pracy za wypełnianie stresujących obowiązków kontrolnych.

Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o PIP, który zakłada premiowanie inspektorów PIP zwiększeniem wymiaru dni wolnych od pracy. Chodzi o tych, którzy wykonują czynności kontrolne i posiadają co najmniej 10 letni staż pracy. Zaproponowano, by pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy przysługiwał corocznie dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze:

  1. 6 dni roboczych - po 10 latach pracy w charakterze pracownika wykonującego czynności kontrolne;
  2. 12 dni roboczych - po 20 latach pracy w charakterze pracownika wykonującego czynności kontrolne."

Komisja do Spraw Petycji uznała za zasadną petycję skierowaną do Sejmu RP przez Związek Zawodowy Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy i zdecydowała o przekazaniu ustawy do dalszych prac legislacyjnych. Argumentowano w niej,  że pracownicy innych państwowych instytucji kontrolnych np. Najwyższej Izby Kontroli – mają prawo do takiego dodatkowego urlopu wypoczynkowego. Również przysługuje on prokuratorom czy sędziom.

Zmiany miałyby wejść w życie od 1 stycznia 2019 roku.

KontrolaUrlop