Tarcza PFR 2.0: Odrzucony wniosek, o pomoc trzeba wnioskować ponownie

Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do oznaczania faktur VAT stosując ciągłą numerację. Czy należy jednak w pliku JPK_VAT ujmować anulowaną fakturę? Co robić, gdy faktura została anulowana już po złożeniu pliku JPK?
Jak ująć anulowaną fakturę w pliku JPK_VAT? / YAY foto
Wszystkie pliki JPK_VAT składane przez przedsiębiorców podlegają kontroli ze strony organu skarbowego. Kontrola obejmuje nie tylko same dane finansowe. Pliki JPK_VAT są bowiem weryfikowane również pod względem ciągłości numeracji faktur. O ile sama numeracja faktur VAT nie budzi większych wątpliwości, to problematyczna staje się kwestia faktury anulowanej.
Zdarzają się sytuacje, kiedy wystawiona faktura staje się niepotrzebna. Przedsiębiorca dokonuje wówczas jej anulowania. Co w takiej sytuacji dzieje się z plikiem JPK?
Okazuje się, że wszystko zależy od tego, czy anulowana faktura została ujęta w już wysłanym pliku JPK. Ministerstwo Finansów mówi, że ,,Jeżeli taka faktura została wykazana w już złożonym JPK_VAT, to należy wysłać korektę tego pliku bez uwzględniania tej faktury. Jeżeli natomiast nie wysłano jeszcze JPK_VAT, to w składanym pliku nie uwzględniamy takiej anulowanej faktury”.
Nie wiesz jak prawidłowo dokonać korekty pliku JPK_VAT? Dowiedz się więcej w artykule ,,Jak dokonać korekty pliku JPK?”.
Iwona Maczalska,
PIT.pl na podstawie finanse.mf.gov.pl