Skip to content

Elektroniczne jedno okienko od kwietnia 2012?

Projekt pt. „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej”, finansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

Projekt pt. „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej”, został umieszczony na liście podstawowej projektów indywidualnych 7 osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata2007-2013.

Realizacja projektu obejmuje okres od 2.10.2008 do 31.03.2012, a jego wartość całkowita wynosi 28 749 766 PLN w tym wysokość dofinansowania – 24 437 301,1 PLN i wkład własny – 4 312 464,9 PLN.

Celem projektu CEIDG jest umożliwienie ewidencjonowania działalności gospodarczej drogą elektroniczną w ramach tzw. „Jednego Okienka”, z wykorzystaniem zintegrowanego formularza zawierającego dane niezbędne dla CEIDG oraz:

  • urzędów skarbowych (zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą),
  • Głównego Urzędu Statystycznego (wniosek o wpis do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej lub o zmianę cech objętych wpisem),
  • Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (zgłoszenie/zmiana płatnika składek) oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników)

jak również udostępnianie informacji o wpisach do ewidencji działalności gospodarczej, koncesjach, zezwoleniach oraz wpisach do rejestru działalności regulowanej przez Internet.

Realizacja projektu CEIDG doprowadzi do usprawnienia procesu rejestracji działalności gospodarczej. Umożliwi rejestrację działalności gospodarczej on-line, a dostęp do CEIDG będzie możliwy z każdego miejsca w Polsce i zagranicą, bez konieczności odwiedzania urzędu.

Realizacja projektu przyczyni się także do zwiększenia dostępności zasobów informacyjnych administracji publicznej oraz usług publicznych w formie cyfrowej dla obywateli i przedsiębiorców. Zostanie bowiem utworzona centralna informacja o przedsiębiorcach, zawierająca również informacje o udzielonych koncesjach, zezwoleniach i wpisach do rejestru działalności regulowanej. Dostęp do ww. informacji będzie możliwy za pomocą internetowej wyszukiwarki. Ponadto obieg spraw związanych z rejestracją działalności gospodarczej odbywał się będzie elektronicznie. Dostęp do systemu CEIDG będzie możliwy poprzez platformę ePUAP.

W ramach realizacji projektu zostaną uruchomione m.in następujące usługi on-line:

  1. możliwość złożenia on-line wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, wniosku o zmianę wpisu, wniosku dotyczącego zawieszenia działalności gospodarczej oraz wniosku o wykreślenie z ewidencji;
  2. informacja o zasadach rejestracji działalności gospodarczej oraz informacja dotycząca wypełniania wniosku o wpis do CEIDG;
  3. wyszukiwarka przedsiębiorstw wg różnych kryteriów wyszukiwania: nazwa, numer NIP, REGON, KRS;
  4. informacja o przedsiębiorcach-osobach fizycznych.

Ponadto w ramach utrzymania i rozwoju systemu CEIDG przewiduje się rozszerzenie liczby usług w zależności od potrzeb zgłaszanych przez przedsiębiorców, organizacje przedsiębiorców oraz obywateli.

Wynik postępowania na wybór wykonawcy systemu CEIDG, specyfikacja systemu, studium wykonalności etc. http://bip.mg.gov.pl

Harmonogram uruchomienia CEIDG:

Przedmiot Umowy zostanie zrealizowany w ciągu 5 lat od dnia podpisania Umowy (tj 09.11.2010 r.), w następującym zakresie z zachowaniem wskazanych terminów:

  1. Zadanie I „Dokumentacja zarządcza” zostanie zrealizowane w terminie do 2 tygodni od daty podpisania Umowy,
  2. Zadanie II „Analiza wymagań” zostanie zrealizowane w terminie do 4 tygodni od daty podpisania Umowy,
  3. Zadanie III „Projekt techniczny” zostanie zrealizowane w terminie do 01 grudnia 2010 r.,
  4. Zadanie IV „Wykonanie wersji podstawowej” zostanie zrealizowane w terminie do 31 marca 2011 r.,
  5. Zadanie V „Wykonanie Systemu” zostanie zrealizowane w terminie do 31 maja 2011 r.,
  6. Zadanie VI „Testowanie i odbiór” zostanie zrealizowane w terminie do 30 czerwca 2011 r.,
  7. Zadanie VII „Migracja danych” zostanie zrealizowane w terminie do 31 grudnia 2011 r.,
  8. Zadanie VIII „Szkolenia” zostanie zrealizowane w terminie
  9. od 01 kwietnia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r.,
  10. Zadanie IX „Asysta Techniczna” będzie realizowane od zakończenia Zadania VI „Testowanie i odbiór” do dnia, w którym minie okres 5 lat od dnia podpisania Umowy.

Źródło: MG

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *