Skip to content

Wkrótce nowy nabór wniosków o dofinansowanie projektów B2B

17.09 Wkrótce nowy nabór wniosków o dofinansowanie projektów B2B

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza nowy nabór wniosków na działanie 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na rok 2010. W tym roku do podziału między wnioskodawcami PARP przeznacza kwotę rzędu 458,5 mln złotych, czyli do 2 mln zł na jedna firmę.

Program 8.2 PO IG jest poniekąd uzupełnieniem programu 8.1 związanego z e-usługami. Wspiera on przedsięwzięcia prowadzące do poprawy relacji biznesowych typu B2B, w szczególności tworzenie nowych systemów informatycznych, a także rozwój już istniejących, które umożliwiają szybki i sprawny przekaz informacji między współpracującymi firmami.

W ramach tego programu mogą być dofinansowane mikro, małe i średnie firmy, prowadzące swoją działalność i posiadające siedzibę na terenie Rzeczpospolitej. Istotnym warunkiem ubiegania się o unijną pomoc jest już podjęta współpraca wnioskodawcy z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorcami, których wspólna praca pozwoli na tworzenie nowych innowacyjnych rozwiązań. Projekty w ramach Działania 8.2 PO IG mogą być objęte wsparciem do 24 miesięcy.

Wnioski o objęcie tym działaniem należy składać od 29 października do 30 listopada 2010 roku. Zarejestrowanie wniosków umożliwia generator dostępny na stronie www.parp.gov.pl .

Iwona Karkus 
PIT.pl

Komentarz

Istnieją poważne różnice pomiędzy programem z 8.1 i 8.2. Przede wszystkim różnią się podmiotem, do którego są skierowane. W przypadku 8.1 o dofinansowanie starać się mogły firmy nowe, których okres działalności jest dłuższy niż rok. Przy Działaniu 8.2 nie ma takiego warunku. Oznacza to, że firmy, które aplikowały do 8.1 równie dobrze mogą składać wnioski do 8.2, pamiętając przy tym, że działa to tylko w tym kierunku. Różna jest też kwota maksymalnego wsparcia oraz jego przedmiot. Przy 8.1 warunkiem jest wytworzenie e-usługi, której świadczenie zapewni firmie zysk. Z kolei w ramach Działania 8.2 beneficjenci muszą stworzyć rozwiązania np. platformę, która umożliwi im lepszą komunikację z kontrahentami i firmami współpracującymi.

Łukasz Piechowiak 
Redaktor Bankier.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *