Urzędy skarbowe w całej Polsce zachęcają do zakładania kont na platformie ePUAP. Niezbędny do elektronicznego załatwiania spraw profil zaufany można potwierdzić w każdym urzędzie skarbowym.
ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system umożliwiający załatwienie wielu spraw w instytucjach administracji publicznej bez wychodzenia z domu – wystarczy połączenie z Internetem. Aby móc z niego skorzystać niezbędne jest założenie darmowego konta, na stronie internetowej www.epuap.gov.pl. Założenie konta wymaga podania:
- imienia;
- nazwiska;
- adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP (najlepiej więc ten, z którego korzystamy najczęściej);
- identyfikatora użytkownika systemu.
Niezbędnym elementem przy tworzeniu własnego profilu będzie utworzenie własnego hasła. O tym, czy jest ono odpowiednio złożone (bezpieczne) poinformuje nas system ePUAP.
Wymagane jest jednorazowe potwierdzenie profilu podczas osobistej wizyty w dowolnym punkcie potwierdzeń, którymi są urzędy skarbowe, urzędy wojewódzkie, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i konsulaty. Nie ma znaczenia właściwość miejscowa tych organów – co oznacza, że Profil Zaufany można potwierdzić w miejscu najbardziej dla Klienta dogodnym.
Źródło: Urząd Skarbowy Poznań – Winogrady
