Porządki w ZUS

07.06.2011 09:00 (aktualizacja: )

Zakład Ubezpieczeń Społecznych porządkuje swoje archiwa. Dzięki porozumieniu z Naczelną Dyrekcja Archiwów Państwowych już w przyszłym roku w zusowskich archiwach przybędzie 28 km wolnego miejsca. A to dopiero początek.
Porządkowanie swoich archiwów ZUS rozpoczyna od likwidacji zbędnych już kart ewidencyjnych. W dotychczas obowiązującym porozumieniu z Archiwami Państwowymi okres przechowywania tego typu dokumentów ustalono na 30 lat. Zawarte w piątek 3 czerwca porozumienie skraca ten czas do lat dwóch. - Karty ewidencyjne nie są nam już do niczego potrzebne. Zawarte w nich informacje dotyczące wysokości wypłacanych świadczeń są dostępne w naszym systemie informatycznym oraz w samych aktach świadczeniowych - tłumaczy Sławomir Wiśniewski, koordynator ds. dokumentacji archiwalnej i optymalizacji procesów ZUS.

>>> Dodatkowe składki na emeryturę pracowników zmniejszają podatek <<<

Liczba zgromadzonych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych kart ewidencyjnych odpowiada dziś długości trasy Warszawa - Wołomin. Zwolniona po ich likwidacji  powierzchnia zostanie przeznaczona na akta świadczeniowe, a także pomieszczenia biurowe. - To pierwszy krok na drodze do weryfikacji całości gromadzonej w Zakładzie dokumentacji. Na częściowe opróżnianie naszych archiwów pozwala nam postępująca informatyzacja Zakładu - mówi Michał Jonczynski, wiceprezes ZUS nadzorujący pion administracyjny.
Źródło: ZUS