Pobierz e-pity 2018

Od dziś kontakt z ZUS także poprzez placówki pocztowe

03.06.2014 09:00 (aktualizacja: )

Złożenie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej oraz uzyskanie informacji na temat ubezpieczeń społecznych – takie możliwości będą mieli klienci Poczty Polskiej dzięki zusomatom - interaktywnym urządzeniom zainstalowanym w wybranych placówkach pocztowych. Dziś rusza pilotażowy projekt, w którym weźmie udział pięć placówek z Warszawy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.

Projekt jest efektem porozumienia podpisanego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Pocztą Polską. Klienci będą mogli korzystać z zusomatów w placówkach poczty przez najbliższy rok.

- Naszym celem strategicznym jest satysfakcja klienta. Jestem przekonany, że sama elektronizacja kontaktu z ZUS, zrealizowana za pomocą Platformy Usług Elektronicznych, której częścią są zusomaty, nie wystarczy. Poszukujemy nowych dróg kontaktu z naszymi klientami. Jednym z najbardziej obiecujących projektów jest współpraca z Pocztą Polską. Akcja udostępnienia urzędomatów w placówkach poczty ma na celu przede wszystkim zwiększenie zainteresowania obywateli nowymi usługami świadczonymi przez ZUS poza siedzibą Zakładu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii – mówi Dariusz Śpiewak, Członek Zarządu ZUS odpowiedzialny za IT i obsługę klientów.

Placówki pocztowe, do których trafią zusomaty dostępne będą dla klientów przez całą dobę i monitorowane przez pracowników ochrony (tak jak w blisko 150 placówkach ZUS, gdzie zusomaty funkcjonują już od dwóch lat).

- Poczta Polska chce być blisko klientów. Dlatego unowocześniamy ofertę i sposoby komunikacji. Mocno rozwijamy segment e-usług pocztowych i rozwiązań pozwalających klientom na samodzielne załatwianie spraw na poczcie o dowolnej porze, bez konieczności kontaktu z pracownikami firmy. Mam tu na myśli chociażby samoobsługowe strefy gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać lub odebrać przesyłkę oraz zapoznać się z ofertą grupy kapitałowej Poczty Polskiej – podkreśla Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej. - Zusomaty pomogą ułatwić i przyspieszyć kontakt naszym klientom z tak ważnym ogniwem administracji państwowej, jakim bez wątpienia jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych – dodaje Ireneusz Piecuch.

Poprzez zusomaty w placówkach pocztowych klienci będą mogli m.in.:

  • złożyć w formie papierowej dowolny dokument i wniosek z zakresu zadań realizowanych przez ZUS – w tym dokumenty ubezpieczeniowe i otrzymać potwierdzenie ich złożenia,
  • skorzystać z serwisów internetowych Zakładu, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i jej funkcjonalności (pue.zus.pl, www.zus.pl, http://e-inspektorat.zus.pl/, http://www.mojaskladka.zus.pl/, http://mojaemerytura.zus.pl/),
  • skontaktować się bezpłatnie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.

Urządzenia posiadają szereg komponentów ułatwiających korzystanie, takich jak monitor dotykowy, klawiaturę z wbudowaną myszką, przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Urządzenie jest także przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

Zusosmaty zostaną zainstalowane w następujących placówkach pocztowych:

  1. UP Rzeszów 2, ul. Adama Asnyka 9,
  2. UP Opole 1, ul. Krakowska 46,
  3. UP Lublin 1, ul. Krakowskie Przedmieście 50,
  4. UP Gdańsk, ul. Długa 23/28,
  5. UP Warszawa 1, ul. Świętokrzyska 31/33.

Źródło: ZUS.pl