22.10 MG o szansach polskich przedsiębiorców
– Polska marka jest coraz bardziej rozpoznawalna na rynkach zagranicznych. Dzięki działaniom prowadzonym przez MG, polskie firmy mają większą szansę zaistnieć na rynkach międzynarodowych – powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas otwarcia Forum Edukacyjnego MSP. Konferencja odbyła się 20 października 2010 r. w Warszawie.

Wiceminister Rafał Baniak przypomniał, iż Ministerstwo Gospodarki uruchomiło projekt „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. – Koncentrujemy się w nim m.in. na stworzeniu polskich specjalności eksportowych i wspieraniu działań przede wszystkim tych branż, które będą rozpoznawalne na świecie – wyjaśnił wiceszef MG. Dodał, iż na realizację projektu przeznaczono 78 mln euro z poddziałań 6.5.1 i 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
O zainteresowaniu przedsiębiorców sprzedażą towarów i usług na rynki międzynarodowe świadczą m.in. badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). – Wynika z nich, ze w ubiegłym roku działalność eksportowa podjęło 17 tys przedsiębiorstw, z czego małe i średnie stanowiły 89 proc – powiedziała wiceprezes PARP Aneta Wilmańska.
Forum Edukacyjne dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw „Narzędzia ekspansji międzynarodowej w XXI wieku” zostało zorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Źródło: MG
