Kolejny dzień kłopotów z platformą ZUS PUE

Piotr Szulczewski

Kolejny dzień kłopotów z platformą ZUS PUE

Kolejny dzień Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega, że występować mogą problemy przy korzystaniu z platform usług elektronicznych. Usługa już kolejny dzień z rzędu sprawia problemy, a klienci ZUS powinni przygotować się na osobiste składanie dokumentów lub ich wysyłkę pocztą lub kurierem.

Kolejny dzień kłopotów z platformą ZUS PUE
Źródło: FORUM

Komunikat na stronie ZUS (www.zus.gov.pl) nie wskazuje na przyczyny oraz na termin usunięcia usterek. Co więcej, komunikat ten pojawia się na tej stronie już kolejny raz, przy czym nie jest on przenoszony do archiwum wiadomości, lecz po upływie dnia – znika ze stron Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W związku z tym warto przygotować się na dalsze utrudnienia przy pracy z programem Płatnik, przy sporządzaniu i wysyłce dokumentów drogą elektroniczną.

>>> Kłopoty z ePŁATNIK: ZUS nie ukarze za dokumenty przekazane po terminie <<<

Zgodnie z komunikatem ze strony zakładu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 10.05.2016 r.: „Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w dniu dzisiejszym mogą występować utrudnienia w:

  • logowaniu do Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE) za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP,
  • podpisywaniu dokumentów za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP,
  • rejestracji profilu PUE za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP.

Jednocześnie informujemy, że wskazane problemy nie mają wpływu na działanie samej Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

Rejestracja profilu PUE jest możliwa przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego, a logowanie do PUE jest możliwe zarówno za pomocą certyfikatu jak i przy użyciu loginu i hasła PUE. Dokumenty wysyłane z PUE (w tym również dokumenty ubezpieczeniowe z aplikacji ePłatnik) mogą zostać podpisane przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego.

Za utrudnienia powstałe nie z winy Zakładu, przepraszamy”.

Piotr Szulczewski, VAT.pl