Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że w związku z uruchomieniem nowych serwisów internetowych do przyjmowania dokumentów ubezpieczeniowych do 19 lutego należy pobrać i zaktualizować nowy certyfikat w programie PŁATNIK 8.01.001A.
W związku z uruchomieniem nowej infrastruktury techniczno-systemowej systemu Elektronicznej Wymiany Dokumentów w ZUS, w dniu 28 grudnia 2012 został uruchomiony nowy serwis przyjmowania dokumentów ubezpieczeniowych pod adresem: https://www.ewd2.warszawa.zus.pl/
Do korzystania z tego serwisu niezbędna jest zmiana konfiguracji programu Płatnik (instrukcję zmiany można pobrać tutaj). Zmiana konfiguracji pozwala na powrót do pierwotnych ustawień, jednak w perspektywie najbliższych miesięcy ZUS będzie stopniowo zamykał dostęp do starej infrastruktury przyjmowania dokumentów.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do przekazywania dokumentów za pośrednictwem nowej infrastruktury.
Nowy certyfikat ZUS
Poniższa instrukcja dotyczy rejestracji w programie Płatnik certyfikatu PE-2-ZUS-EWD, udostępnionego w dniu 28.12.2012.
W celu pobrania należy kliknąć na wybrany certyfikat prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję „Zapisz element docelowy jako…”, zmienić wartość pola „Zapisz jako typ” na „Wszystkie pliki” i zapisać go w wybranej lokalizacji na dysku.
- PE-2-ZUS-EWD.pem (2.2 kB) – wersja dedykowana dla programu Płatnik
- PE-2-ZUS-EWD.cer (1.6 kB) – wersja dedykowana dla przeglądarek internetowych
Rejestracja certyfikatu odbywa się w programie Płatnik, menu Przekaz / Rejestruj certyfikat z pliku. Po wybraniu danej opcji należy wskazać certyfikat zapisany w uprzednio wybranej lokalizacji. Szczegółowy opis instalacji certyfikatu ZUS w programie Płatnik znajduje się w Instrukcji instalacji certyfikatu PE-2-ZUS-EWD (PDF).
Źródło: ZUS.pl
