Podatnik będzie mógł wysłać dokumenty do urzędu skarbowego za pomocą poczty elektronicznej i traktowane to będzie, jak zwykły list wysłany pocztą tradycyjną.
W dodatku fiskus nie będzie miał obowiązku potwierdzenia, że takiego e-maila dostał. Jeżeli jednak podatnikowi będzie zależało na otrzymaniu takiego potwierdzeniu, wówczas pismo powinno zostać wysłane za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
Urzędy skarbowe będą zobowiązane do poinformowania na swoich stronach Biuletynu Informacji Publicznej m.in. o:
-
udostępnionym adresie elektronicznej skrzynki podawczej, podanym w formie identyfikatora URL,
-
maksymalnym rozmiarze dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami (nie mniejszym niż 5 megabajtów),
-
rodzajach informatycznych nośników danych, na których może zostać im doręczony dokument elektroniczny.
Elektroniczne skrzynki podawcze, których adresy zostaną udostępnione w BIP, umożliwią bezpośrednie doręczanie dokumentów elektronicznych zgodnych ze wzorami, bez potrzeby korzystania z formularzy elektronicznych powiązanych z tymi skrzynkami.
Barbara Sielicka
Bankier.pl
