Pobierz e-pity 2019

ZUS na Blipie

20.10.2009 09:00 (aktualizacja: )

Zakład Ubezpieczeń Społecznych postanowił odważniej wkroczyć w świat internetowej komunikacji i rozpoczął mikroblogowanie w popularnym serwisie Blip.pl.

Jak tłumaczy Przemysław Przybylski Rzecznik Prasowy ZUS: „Internet jest dla nas bardzo ważnym medium, bo pozwala bardzo szybko, precyzyjnie i bez żadnych zniekształceń przesyłać informacje do klientów a równocześnie daje możliwość odbierania od nich sygnałów zwrotnych”.

Na Blipie najczęściej swoje profile zakładają dziennikarze, politycy, i firmy. ZUS jest jedną z pierwszych instytucji publicznych, która założyła swoje konto w serwisie. „Konto na serwisie Blip.pl jest naszym najnowszym pomysłem. Uważam, że akurat ten kanał ma olbrzymi potencjał i będzie bardzo szybko się rozwijał i zdobywał coraz większą popularność. Dlatego zamierzamy bardzo mocno w niego inwestować nasz czas i zaangażowanie” - dodaje Przemysław Przybylski, który osobiście prowadzi profil ZUS-u na Blipie.

Jak ZUS zamierza wykorzystywać Blip do komunikowania się ze swoimi klientami? „Przede wszystkim informujemy o wszystkich zmianach w przepisach i ważnych wydarzeniach w ZUS" – wyjaśnia Przybylski. Wszystkie informacje publikowane na stronie internetowej ZUS-u automatycznie pojawiają się także na stronie w Blip-ie. Użytkownicy serwisu dostają przypomnienia o zbliżających się terminach opłacania składek, mogą także zadawać pytania, na które rzecznik na bieżąco odpowiada. Dodatkowo wszystkie osoby obserwujące profil ZUS będą mogły oglądać kolejne odcinki telewizyjnego programu „ZUS dla Ciebie”.

BLIP.PL to najpopularniejszy polski serwis mikroblogowy (odpowiednik amerykańskiego Twittera) pozwalający na publikowanie w internecie krótkich 160-znakowych wpisów, zdjęć, dźwięków i wideo. Użytkownik może wysyłać informacje nie tylko z komputera, ale również prosto ze swojego telefonu komórkowego lub komunikatora, np. GaduGadu. Blipa odwiedza obecnie około 500.000 użytkowników miesięcznie. Profile na Blipie mają politycy (np. Lech Wałęsa), gwiazdy sportu (np. Marcin Matkowski i Mariusz Frystenberg), media (TVN, Przekrój, Gazeta Wyborcza).

Na liście obserwujących blog ZUS-u w Blip.pl jest już ponad 130 osób i liczba ta stale rośnie.

Źródło: ZUS