Sprawdź PIT za 2022 rok. Zwrot podatku w e-Urzędzie Skarbowym mniejszy o ponad 1000 zł

W całym kraju wiele sklepów i punktów usługowych dotknęła awaria drukarek fiskalnych model Delio firmy Novitus. „Błąd zegara” zablokował 1 stycznia 2020 roku możliwość wydrukowania paragonu z poprawną datą, a tym samym zablokował sprzedaż.
W sieci zawrzało od wiadomości związanych z awarią kas fiskalnych. Multikino musiało wstrzymać sprzedaż biletów do kina. Możliwe jest tylko kupno online np. poprzez poprzez stronę internetową i aplikacje na smartfona. Do użytkowników kas, w których wystąpił problem należą m.in. apteki, pizzerie Da Grasso czy sklepy zoologiczne Zoomax.
Producent kas opublikował specjalny komunikat, w którym czytamy: "W dniu 1 stycznia 2020 w drukarkach DELIO wystąpił „błąd zegara” blokujący możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Błąd został już zlokalizowany i określono sposób jego naprawy. Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u Klienta i konieczna jest interwencja serwisu producenta."
Firma Novitus uruchomiła już specjalną procedurę i w całej Polsce pracuje bez przerwy nad usuwaniem usterek i maksymalnym przyspieszeniem wszystkich napraw. Naprawa jest możliwa wyłącznie w serwisie i nie można jej wykonać zdalnie. Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Dane kontaktowe serwisu znajdują się w książce serwisowej drukarki na pierwszej stronie.
Wszystkie koszty naprawy ponosi Novitus.
Sam proces naprawy nie jest długotrwały, jednak ze względu na dużą ilość urządzeń, prawdopodobnie dojdzie do kolejkowania zleceń, dlatego trudno wskazać precyzyjny termin wykonania każdej naprawy. Serwisy Novitus oraz Partnerów Serwisowych pracują obecnie bez przerwy."